Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçoğlu, Duygu
dc.contributor.authorAkgün, Ali Alper
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:41Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:41Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236664
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan hızlı değişim ve gelişmeler, işletmelere sunduklarıfırsat ve imkanların yanında, tehlike ve güçlüklerin de kaynağı olabilmektedirler.İşletmelerin, fırsatlardan istifade edip, tehditlerden korunabilmeleri içinçevrelerini sürekli analiz etmeleri gerekmektedir. Çalışmanın amacı, işletmelerinpazarlama faaliyetlerine etki eden makro çevre faktörlerinin belirlenmesi ve bufaktörlerin pazarlama faaliyetlerine yaptığı etkilerin inceleyerek Denizli MermerSanayinde bu konulara karşı olan duyarlılığı ortaya koymaktır.Çalışma ilk iki bölümü teori ve son bölümü uygulama olmak üzere üçbölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde pazarlama kavramı, pazarlamafaaliyetleri ve pazarlama faaliyetlerini etkileyen çevre faktörleri ayrıntılı olarakincelenmiştir. İkinci bölümü makro çevre faktörlerinin pazarlama faaliyetlerineetkileri oluşturmaktadır. Üçüncü ve son bölümde ise, Denizli Mermer Sanayi'ndefaaliyet gösteren orta ve büyük ölçekli işletmeler ile yapılan araştırmaya yerverilmiştir
dc.description.abstractCurrent quick changes and developments can be the sources of threats anddifficulties besides the opportunities they offer to the companies. Companies has toanalyze their environments frequently in order to catch the opportunities and tokeep theirselves from threats. This study aims to determine macro environmentfactors that affect marketing actions and to analyze the effects of these macroenvironment factors on the marketing activities.This study comprises three parts; first two parts are about theoriticalframework and the last one is about empiricial study. The first part covers,marketing concept, marketing activities and environment factors that affectmarketing activities. The affects of macro environment to the marketing activitiesis content of the second part. The last part consists of an empiricial studyconducted through survey on Small and Medium Enterprises (SMEs) operatingMarble Industry in Denizlien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMakro çevre faktörlerinin pazarlama faaliyetleri üzerine etkileri ve Denizli mermer sanayinde bir uygulama
dc.title.alternativeAffects of macro environment factors to the marketing activities and an empiricial study on small and medium enterprises in Denizli marble industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarble sector
dc.identifier.yokid9012107
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214902
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess