Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Birsen
dc.contributor.authorGüzel, Gülcan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:40Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:40Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236638
dc.description.abstractBu arastırmada, fen ve teknoloji dersi 5. sınıf ögrencilerinin ?Kuvvet veHareket? ünitesinde; Truesdale'in tüm vücut ile dinleme yönteminin akademik basarıve hatırda tutma üzerindeki etkisi incelenmistir.Ön test-son test kontrol gruplu deneysel modelin kullanıldıgı bu çalısma,2006?2007 egitim ögretim yılında Denizli li Müftü Ahmet Hulusi lkögretimOkulu'ndaki 5-A (n = 39) ve 5-B (n = 36) sınıflarında ögrenim gören toplam 75ögrenci ile haftada 4 ders saati olmak üzere 3 hafta boyunca yürütülmüstür. kisınıftan yansız atama yöntemi ile seçilen kontrol grubunda dersler ilkögretimokullarında uygulanan fen ve teknoloji programda yer alan ögretim yöntemleriyle,deney grubunda ise Truesdale'in tüm vücut ile dinleme yöntemiyle islenmistir.Deney ve kontrol grubundaki dersler arastırmacı tarafından islenmistir. Deneygrubunda ders planları ve etkinlikler fen ve teknoloji dersi ögretmen kılavuzundakietkinlikler dikkate alınarak yönteme uygun olarak arastırmacı tarafındanhazırlanmıstır.Arastırmanın verilerini; Basarı Testi olusturmaktadır. Arastırmada BasarıTestinden elde edilen veriler SPSS 11,5 paket programında analiz edilmistir.Analizlerin anlamlık düzeyi 0,05 olarak alınmıstır. Verilerin çözümlenmesinde;ortalama, standart sapma, t-testi, koveryans çözümlemesi ve Benforrini testikullanılmıstır.Sonuç olarak; Truesdale'in Tüm Vücutla Dinleme Yöntemine dayalıögretimin 5. sınıf fen ve teknoloji dersi ?Kuvvet ve Hareket? ünitesinde ögrencilerinakademik basarılarının artmasında ve ögrenilen bilgilerin hatırda kalmasınısaglamada etkili oldugu görülmüstür. Ancak yöntemin ögrencileri basarısı ve hatırdatutma üzerindeki etkilerinin cinsiyet ile iliskisinde anlamlı bir farklılıkbulunamamıstır.
dc.description.abstractIn this research, whether ?The Power and Act? unit, which has beendeveloped in accordance with Truesdale?s whole body listening skills method, hasany affect upon 5. grade science student? successes in science and technology lesson,and permanence of attained information in mind have been investigated.This study, in which pretest-posttest control group desing vas used, has beenconducted with total 75 student of 5-A (n = 39) and 5-B (n = 36) classes in DenizliMüftü Ahmet Hulusi Primary School, by having 4 lessons per week during 3 weekperiod of time, in 2006-2007 education instruction year. Chosen randomly from twoclasses, in control group the lessons were made trough instruction method which isused, in experimental group the lessons were made in accordance with Truesdale?swhole body listening skills method. In control and experimental group, the lessonswere made by researcher. The lessons plans and activities in experimental group hasbeen prepared trough taking the arrangements and materials in laboratories intoconsideration by researcher.The data of research is consisted of success test. In the research, the dataobtained from success test and have been analyzed with t-test in SPSS 11,5 packageprogram. The meaningfulness level in the analyses has been taken as 0.05. Mean,standard deviation, analysis of covariance, t-test and Bonferroni test were used toanalyze the data.Consequently, it can be seen that the instruction activities which depend uponthe Truesdale?s whole body listening skills method has a meaningful contribution on5. grade science and technology students? successes in ?The Power and Act? unit andpermanence of attained information in mind. No statistically significant differenceswere found for gender.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji dersinde truesdale?in tüm vücut ile dinleme yönteminin akademik başarı ve hatırda tutma üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of truesdale's whole body listening skills method to the level of student success and remembering in the science and technology lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9014080
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214896
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess