Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında çocuklar için hazırlanan şiir antolojileri üzerinde bir araştırma(1973-1998)
dc.contributor.advisor | Donbay, Ali | |
dc.contributor.author | Makal, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:34:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:34:34Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236598 | |
dc.description.abstract | Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı çocuklar için hazırlanmıs ya da çocugukonu edinen edebî eserler açısından oldukça zengindir. Hedef kitle olarak seçtigiçocukların duygu, düsünce ve hayâl dünyalarını, yetiskinlere göre daha çok gözönünde bulunduran bir bilgi alanı çocuk edebiyatını Türkçe egitim-ögretimiaçısından önemli kılan, bu edebî metinlerin çocukların ve ögrencilerin okumayazma-konusma ve dinleme becerilerinin gelisimine büyük katkı saglamasıdır.Cumhuriyet döneminde Türk siiriyle ilgili pek çok antoloji yayınlanmıstır.Bunlar arasında çocuklar için faydalı bulunan veya yalnızca çocuklar için yazılansiirlerin derlendigi antolojiler de vardır. Ögrencilerin okuma alıskanlıgını okuldısında da sürdürmelerine olanak saglayan çocuk siiri antolojileri, temel dilbecerilerini gelistirmenin yanında, Türkçe duyarlılıgını küçük yaslardakazandırmak bakımından da önemlidir.Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Çocuklar çin Hazırlanan SiirAntolojileri Üzerinde Bir Arastırma (1973-1998) adlı yüksek lisans tezimizdeseçtigimiz on siiri antolojisi, içerik ve biçim bakımından incelenmis, çocukkitaplarında bulunması gereken temel özelliklere uygun olup olmadıkları ortayakonulmustur. Antolojilere seçilen siirlerin de Türkçe ders programında belirtilenhedef ve davranıslar açısından degerlendirmesi yapılmıstır. Tezimiz, Türkçe'deçocuk siiri kavramı ve çocuk siirleri antolojilerinin genel bir degerlendirmesiyapıldıgı ?Giris? kısmı ile üç ayrı bölümden olusmaktadır. I. Bölüm'de, çocuksiirleri antolojilerinin içerik özellikleri, II. Bölüm'de ise, biçimsel özellikleriincelenmistir. III. Bölüm'de ise antolojilerdeki siirlerin Türkçe dersi hedef vedavranısları açısından degerlendirilmesi yapılmıstır. Elde edilen bilgiler tezin?Sonuç? kısmında verilmistir. ?Kaynakça? kısmında ise, tezin konusu olanantolojiler ve hazırlık asamasında yararlanılan bütün kitap ve makalelersıralanmıstır. | |
dc.description.abstract | Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatı çocuklar için hazırlanmıs ya da çocugukonu edinen edebî eserler açısından oldukça zengindir. Hedef kitle olarak seçtigiçocukların duygu, düsünce ve hayâl dünyalarını, yetiskinlere göre daha çok gözönünde bulunduran bir bilgi alanı çocuk edebiyatını Türkçe egitim-ögretimiaçısından önemli kılan, bu edebî metinlerin çocukların ve ögrencilerin okumayazma-konusma ve dinleme becerilerinin gelisimine büyük katkı saglamasıdır.Cumhuriyet döneminde Türk siiriyle ilgili pek çok antoloji yayınlanmıstır.Bunlar arasında çocuklar için faydalı bulunan veya yalnızca çocuklar için yazılansiirlerin derlendigi antolojiler de vardır. Ögrencilerin okuma alıskanlıgını okuldısında da sürdürmelerine olanak saglayan çocuk siiri antolojileri, temel dilbecerilerini gelistirmenin yanında, Türkçe duyarlılıgını küçük yaslardakazandırmak bakımından da önemlidir.Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatında Çocuklar çin Hazırlanan SiirAntolojileri Üzerinde Bir Arastırma (1973-1998) adlı yüksek lisans tezimizdeseçtigimiz on siiri antolojisi, içerik ve biçim bakımından incelenmis, çocukkitaplarında bulunması gereken temel özelliklere uygun olup olmadıkları ortayakonulmustur. Antolojilere seçilen siirlerin de Türkçe ders programında belirtilenhedef ve davranıslar açısından degerlendirmesi yapılmıstır. Tezimiz, Türkçe?deçocuk siiri kavramı ve çocuk siirleri antolojilerinin genel bir degerlendirmesiyapıldıgı ?Giris? kısmı ile üç ayrı bölümden olusmaktadır. I. Bölüm?de, çocuksiirleri antolojilerinin içerik özellikleri, II. Bölüm?de ise, biçimsel özellikleriincelenmistir. III. Bölüm?de ise antolojilerdeki siirlerin Türkçe dersi hedef vedavranısları açısından degerlendirilmesi yapılmıstır. Elde edilen bilgiler tezin?Sonuç? kısmında verilmistir. ?Kaynakça? kısmında ise, tezin konusu olanantolojiler ve hazırlık asamasında yararlanılan bütün kitap ve makalelersıralanmıstır | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatında çocuklar için hazırlanan şiir antolojileri üzerinde bir araştırma(1973-1998) | |
dc.title.alternative | A research about poetry anthologies designed for children in the Turkish literature of republican period (1973-1998) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9016841 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 215108 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |