Show simple item record

dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin
dc.contributor.authorŞahin, Ümran
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:30Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:30Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236581
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Denizli il merkezinde çalışan sınıf öğretmenlerinin 2005ilköğretim matematik programına ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmanınörneklemini 2006-2007 eğitim öğretim yılında Denizli il merkezindeki resmi ilköğretimkurumlarında görev yapan 237 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlere araştırmacıtarafından geliştirilen ve 43 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizindeortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi tekniklerdenyararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:1. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 1. , 2. ve 3. sınıföğretmenlerin matematik programına ilişkin algılarında okuttuğu sınıf değişkenine göreanlamlı bir fark çıkmamıştır.2. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıföğretmenlerin matematik programının kazanımlar, içerik ve eğitim durumlarıboyutuna ilişkin algılarında kıdem değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Vebu fark 5-14 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin aleyhinedir. Sınama durumlarına ilişkinalgılarında ise kıdem değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır.3. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinmatematik programının kazanımlar, içerik, eğitim durumları ve sınama durumlarınailişkin algılarında mezun olduğu okul türü değişkenine göre anlamlı bir farkbulunmuştur. Bu farklılık öğretmen okulu mezunlarının aleyhinedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the elementary school teachers?perceptions towards 2005 mathematics curriculum. The sample of the study consists of237 teachers working for public primary schools during 2006-2007 academic year inDenizli. The 43 item scale developed by the researcher was administrated to the subjectsas data collection instruments. The data has been analyzed by using the techniques suchas average, standart deviation, the t-test and the one way variance analysis. The followingresults have been reached according to the findings:1.There is no significant difference between the perceptions of the 1st, 2nd and3rd level teachers towards mathematics curriculum according to their class level.2.There is a significant difference between the perceptions of the teacherstowards mathematics curriculum according to the variable of seniority in thedimension of achievement, content and instruction. The teachers having 5-14 years ofseniority appear to be more disadvantaged than the other variables. There is nosignificant difference in the dimension of evaluation.3.There is a significant difference between the perceptions of the teacherstowards mathematics curriculum according to the variable of school graduated in thedimensions of achievement, content, instruction and evaluation. The TeacherTraining School graduates seem to be more disadvantaged than the other variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ı.kademede sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak hazırlanan matematik dersi programına ilişkin algıları
dc.title.alternativeThe 1st level primary school teachers' perceptions towards constructivism based mathematics curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9003416
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210896
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess