İlköğretim ı.kademede sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak hazırlanan matematik dersi programına ilişkin algıları
dc.contributor.advisor | Kıran, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Şahin, Ümran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:34:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:34:30Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236581 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Denizli il merkezinde çalışan sınıf öğretmenlerinin 2005ilköğretim matematik programına ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırmanınörneklemini 2006-2007 eğitim öğretim yılında Denizli il merkezindeki resmi ilköğretimkurumlarında görev yapan 237 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlere araştırmacıtarafından geliştirilen ve 43 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizindeortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi gibi tekniklerdenyararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:1. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 1. , 2. ve 3. sınıföğretmenlerin matematik programına ilişkin algılarında okuttuğu sınıf değişkenine göreanlamlı bir fark çıkmamıştır.2. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıföğretmenlerin matematik programının kazanımlar, içerik ve eğitim durumlarıboyutuna ilişkin algılarında kıdem değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Vebu fark 5-14 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin aleyhinedir. Sınama durumlarına ilişkinalgılarında ise kıdem değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır.3. Denizli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinmatematik programının kazanımlar, içerik, eğitim durumları ve sınama durumlarınailişkin algılarında mezun olduğu okul türü değişkenine göre anlamlı bir farkbulunmuştur. Bu farklılık öğretmen okulu mezunlarının aleyhinedir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the elementary school teachers?perceptions towards 2005 mathematics curriculum. The sample of the study consists of237 teachers working for public primary schools during 2006-2007 academic year inDenizli. The 43 item scale developed by the researcher was administrated to the subjectsas data collection instruments. The data has been analyzed by using the techniques suchas average, standart deviation, the t-test and the one way variance analysis. The followingresults have been reached according to the findings:1.There is no significant difference between the perceptions of the 1st, 2nd and3rd level teachers towards mathematics curriculum according to their class level.2.There is a significant difference between the perceptions of the teacherstowards mathematics curriculum according to the variable of seniority in thedimension of achievement, content and instruction. The teachers having 5-14 years ofseniority appear to be more disadvantaged than the other variables. There is nosignificant difference in the dimension of evaluation.3.There is a significant difference between the perceptions of the teacherstowards mathematics curriculum according to the variable of school graduated in thedimensions of achievement, content, instruction and evaluation. The TeacherTraining School graduates seem to be more disadvantaged than the other variables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ı.kademede sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak hazırlanan matematik dersi programına ilişkin algıları | |
dc.title.alternative | The 1st level primary school teachers' perceptions towards constructivism based mathematics curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9003416 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210896 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |