Show simple item record

dc.contributor.advisorÇivitci, Nazmiye
dc.contributor.authorFiyakali, Nuran Ceren
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:24Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:24Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236531
dc.description.abstractBu araştırmada anne-babası boşanmış ve boşanmamış lise öğrencilerininsürekli öfke düzeyleri ve öfke ifade tarzlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-babaeğitim düzeyi ve algılanan anne-baba tutumlarına göre farklılaşıp farklaşmadığıkarşılaştırmalı olarak incelenmiştir.Araştırma grubunu, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Denizli ilmerkezindeki 19 farklı resmi liseye devam eden 454 kız ve 382 erkek olmak üzeretoplam 836 öğrenci oluşturmaktadır. 836 öğrencinin 383'nün anne-babası boşanmış,453 öğrencinin ise anne-babası boşanmamıştır.Veri toplamak amacıyla Özer (1994) tarafından Türkçe'ye uyarlanan?Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği? ve araştırmacı tarafından hazırlanan?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde Çok Yönlü VaryansAnalizi (MANOVA) kullanılmıştır. Varyansların homojenliği Levene Testi ilebelirlenmiştir. Araştırmada hata payı .05 olarak kabul edilmiştir.Elde edilen bulgulara göre, anne-babası boşanmış ve boşanmamış liseöğrencilerinin sürekli öfke düzeyleri ve öfke ifade tarzları arasında cinsiyete, sınıfdüzeyine ve anne-baba eğitim düzeyine göre anlamlı bir fark olmadığı ancak annebabatutumlarına göre anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Anne-baba boşanmadurumu ve anne tutum düzeyi ortak etkisinin öğrencilerin sürekli öfke ve öfkekontrol tarzlarında; anne-baba boşanma durumu ve baba tutum düzeyi ortaketkisinin ise, öğrencilerin sürekli öfke, öfke dışta ve öfke kontrol tarzlarında anlamlıbir fark yarattığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Lise Öğrencileri, Öfke, Öfke İfade Tarzı, Boşanma, Ergen
dc.description.abstractIn this study, the trait anger and anger expression styles of the high schoolstudents whose parents are divorced and those of non-divorced have beencomparatively searched according to sex, grade, parents? educational level and theperception of the parents?attitudes.The total number of the students surveyed in this study was 836 (454 girls , 382boys) who attended to nineteen different official high schools in Denizli City Centrumin 2006-2007 Academic Year. The parents of 383 students in 836 were divorcedwhereas the parents of 453 students were not.Trait Anger and Anger Expression Scale, adapted to Turkish by ÖZER (1994)and personal information form prepared by the researcher have been used in order togather information in this survey.MANOVA has been used in this research to analyze the collected data.Levene's test for the homogeneity of variances has also been used.According to the results, there was no meaningful difference between the traitanger and anger expression styles of the high school students whose parents weredivorced and non-divorced according to sex, grade, parents? education level.However, there was a meaningful difference when both mother's attitudes andfather's attitudes have been taken into account. It has been found that the commoneffect of the attitude of mother and parents' divorcement makes a meaningfuldifference in the trait anger and anger expression styles of the high school students;whereas the common effect of the parents? divorcement and the attitude of fathermakes a meaningful difference in the trait anger, outer anger and anger expressionstyles of the high school students.Key Words : Anger, High school studets, Anger expression, Divorcement,Adolescenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAnne-babası boşanmış ve boşanmamış lise öğrencilerinin sürekli öfke düzeyleri ve öfke ifade tarzlarının bazı değişkenler açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparision of the trait anger and anger expression styles of the high school students with divorced and nondivorced parents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDivorce
dc.subject.ytmAnger
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid318574
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226363
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess