Show simple item record

dc.contributor.advisorBiçer, Enis Baha
dc.contributor.authorÖzfidanci, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:18Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236459
dc.description.abstractEsas itibariyle kökenleri tarih öncesi dönemlere dayanan ancak 21.yy'da popülerlik kazanan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamaları, önceleri üretim işletmeleri daha sonra hizmet işletmelerinde bugün ise tüm sektörlerde maliyeti azaltmak, rekabet üstünlüğü sağlamak ve karlılığı artırmak amacıyla hızla yayılmıştır. Toplam kalite yönetimi bu katkılarının yanında işletmelerin tüm iş süreçlerini de derinden etkilediği gerçeğinden hareketle bu çalışmada bir hizmet işletmesi olan hastanelerde, hastane çalışanlarının TKY uygulamalarına ilişkin algı düzeylerini ölçmek amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemini, 2018 yılı ilk yarısında SCÜH'da çalışanlar arasından basit rastgele örnekleme metoduyla seçilen 150 personel oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 9 sorudan oluşan kişisel bilgi formu ve Ustasüleyman (2011) tarafından geliştirilen,araştırmacı tarafından sağlığa uyarlanan 51 sorudan oluşan, hastane çalışanlarının TKY uygulamalarına ilişkin algı düzeylerini ölçmeye yönelik anket soruları kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı aracılığıyla betimsel istatistikler, güvenilirlik analizi, normallik testi, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü ANOVA analizi, korelasyon analizi yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Çalışmada, hastane çalışanlarının TKY uygulamalarına ilişkin algı düzeyleri ile kalite üzerine eğitim alma durumları ve hastanedeki pozisyon değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Hastane Çalışanları
dc.description.abstractTotal Quality Management (TQM) practices, whose origins are predominantly based on prehistoric times but gained popularity in the 21st century, have spread rapidly in order to reduce costs, to provide competitive advantage and to increase profitability in the manufacturing enterprises and then in service enterprises. The aim of this study is to measure the perception levels of hospital workers in TQM practices in hospitals which have a service enterprise in this study, based on the fact that total quality management deeply affects all business processes of these enterprises.The sample of the study consisted of 150 personnel selected by the simple random sampling method among the employees of Sivas Cumhuriyet University Health Services Application and Research Hospital in the first half of 2018. A personal information form consisting of 9 questions and a questionnaire which was developed by Ustasüleyman (2011) and consisting of 51 questions adapted to health by the researcher, was used to measure the perception levels of TQM practices of health workers. The data were analyzed by using SPSS 22.0 package program, descriptive statistics, reliability analysis, normality test, independent groups t test, one way ANOVA analysis and correlation analysis methods. In the study, a statistically significant relationship was found between the perception levels of TQM practices on hospital workers and their training on quality and position variables in the hospital.KeyWords:Total Quality Management, HospitalWorkersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleHastane çalışanlarının toplam kalite yönetimi (TKY) uygulamalarına ilişkin algı düzeyleri: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeLevel levels of hospital employees regarding total quality management (TQM) applications: Sivas Cumhuriyet University case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDeming's total quality management
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmPerception
dc.identifier.yokid10242961
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544455
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess