Show simple item record

dc.contributor.advisorKangalgil, Murat
dc.contributor.authorTaran, Derya
dc.date.accessioned2020-12-10T09:34:09Z
dc.date.available2020-12-10T09:34:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236407
dc.description.abstractOyun ve fiziki etkinlikler öğrencinin bütüncül eğitiminde önemli bir potansiyele sahiptir. Öğrenciler oyun ve fiziki etkinliklere katılırken fiziksel, duygusal, sosyal, zihinsel vb. özelliklerini geliştirme ve bunlara bağlı sağlığını iyileştirme fırsatlarını elde etmektedir. Bu nedenle, öğrencilerde ilkokuldan itibaren oyun ve fiziki etkinliklere düzenli katılım alışkanlığı geliştirme ve bunlara bağlı bilgi birikimini edinme, genel eğitimin önemli hedeflerinden biridir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için eğitim sisteminde yer alan ` Beden Eğitim` dersi, isim değişikliğine gidilerek ` Oyun ve Fiziki Etkinlikler` (OFE) dersi adını almıştır ve bu derse sınıf öğretmenleri girmektedir. Bu dersle ilgili görev ve sorumlulukları yerine getirmede sınıf öğretmenlerine son derece önemli görevler düşmektedir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki karşılaştıkları problemleri belirlemek, dersin verimliliği hakkında fikir sahibi olmak, sınıf öğretmenlerinin Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersindeki yeterliliklerini belirlemektir. Araştırma nicel bir arştırma olup veri toplama aracı olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2008 tarihinde yürürlüğe koyulan `Beden Eğitimi Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri` soru şekline dönüştürülerek kullanılmıştır. Beden Eğitimi Dersi Özel Alan Yeterlilikleri ile ilgili 6 alt boyut ve 30 sorudan oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık sayısı .85 olarak bulunmuştur. Bu değerler, ölçeğin kendi içerisinde tutarlığının yüksek olduğunu gösteren değerdir. (Demircioğlu,2011) Ölçme aracı; demografik bilgiler ve `öğretmen yeterlikleri ile ilgili bilgiler şeklinde iki grup halinde oluşturulmuştur. Demografik bilgiler çok seçenekli ve boşluk doldurma şeklinde, öğretmen yeterlikleri ile ilgili sorular ise 5'li likert tipindedir.Her soruda yeterliklere sahip olma düzeyini belirten bir sütun bulunmaktadır. Ölçekteki ifadeler yeterliklere sahip olma düzeyinde; `1= Kesinlikle Katılmıyorum, 2=Katılmıyorum, 3=Fikrim yok, 4=Katılıyorum, 5=Kesinlikle Katılıyorum.` şeklinde puanlanmıştır. Verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden `Kruskal Wallis Varyans Analizi ve `Mann Whitney U- Testi` uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi Özel Alan Yeterliklerine sahip olma dereceleri toplam puanlarının yüksek olması; sınıf öğretmenlerinin bu yeterliklere büyük ölçüde sahip olduğu anlamına gelmektedir. Öğretmenlerin cinsiyete ve mezun olunan bölüme göre bu yeterliklere sahip olma derecelerinde anlamlı bir farklılık bulunmazken, hizmet yılı ve yaşa bağlı olarak yapılan testlerde anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Hizmet yılına göre bakıldığında anlamlı bulunan farklılığın 6-10 yıl arasında olan grubun lehine olduğu görülmektedir. Yaşa göre bakıldığında ise 26-30 yaş grubu lehine bir sonuçla karşılaşılmaktadır.
dc.description.abstractGame and Physical Activities have an important potential in the student's holistic education. Students have the opportunity to improve physical, emotional, social, mental characteristics e.tc. and accordingly their health when they participate in Games and Physical Activities. Therefore, developing students' regular participation in Game and physical activities from elementary school and correspondingly gaining knowledge is one of the important goals of general education.In order to achieve these goals, the Physical Education course in the education system has been renamed as Game and Physical Activities (GPA) course and the Primary School Class teachers have this course. Primary Shool Class teachers have a very important role in fulfilling their duties and responsibilities for this GPA course. The aim of this study is to determine the problems encountered by the class teachers in the course of Game and Physical Activities, to have an idea about the efficiency of the course, to determine the qualifications of the class teachers in the Course of Game and Physical Activities. The research is a quantitative study and as a data collection tool `Physical Education Teacher Special Field Qualifications` which enacted by the Ministry of Education in 2008, was used as questions. A Measurement instrument consisting of 6 sub-dimensions and 30 questions related to Special Field Competencies has been used. The Cronbach Alpha internal consistency of the scale was found as .85. These values are the values that show that the scale is high in itself. (Demircioğlu, 2011) Measurment tools were formed as two groups; Demographic information and `information on teacher qualifications` Demographic is multi-choice and gap-filling, while questions about teacher qualifications are 5-point Likert-type. Each question has a column indicating the level of competences. The expressions in the scale are at the level of having qualifications have been categorized as `1 = Strongly Disagree, 2 = Disagree, 3 = No idea, 4 = Agree, 5 = Strongly Agree.` In the analysis of the data, `Kruskal Wallis Variance Analysis` and `Mann Whitney U-Test` which are nonparametric tests` have been applied.According to the findings of the research, the high total score of the class teachers to have the Physical Education Special Field Competencies means that class teachers have a great deal of competence. While there is no significant difference in the degree of having these competences according to the gender and the graduate, there is a significant difference between the years of service and age tests. When the year of service is examined, it is seen that the significant difference is in favor of the group which is between 6-10 years. When the age is considered, a result is observed in favor of the 26-30 age group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin oyun ve fiziki etkinlikler dersi yeterliliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of qualifications of game and physical activities course of classroom teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmPhysical activity
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSufficiency
dc.identifier.yokid10247530
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576254
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess