Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyıldız, Hayrettin
dc.contributor.authorKeleş, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-10T09:33:49Z
dc.date.available2020-12-10T09:33:49Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236236
dc.description.abstractAraştırma Denizli İlindeki Pamukkale Üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının bazı Psikososyal değişkenlere göre denetim odağı ve öğrenme stilleri ilişkisini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma verileri zorunlu seçmeli iki şıktan oluşan 29 maddeli Rotter Kontrol Odağı Ölçeği ile Grasha-Reichmann Öğrenme Stili Ölçeği kullanılarak yapılmıştır. Araştırma evrenini Pamukkale Üniversitesinde 2008-2009 öğretim yılında okuyan 166 farklı bölüm öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri ?SPSS-WİN? programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde; ortalama, standart sapma, ?t? testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırmanın bulguları şunlardır.Öğretmen adaylarının cinsiyete, eğitim görülen bölüm, denetim odağı arasında anlamlı bir ilişki bulunurken; yaşanılan yerleşim yeri, anne ? baba tutumu ve okul başarısı ile denetim odağı düzeyi arasında anlamlı bir ilişki gözlenememiştir. Araştırmanın diğer bulgularına göre cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ile öğrenme stili arasında anlamlı bir ilişki gözlenirken, yaşanılan yerleşim yeri ile öğrenme stili arasında anlamlı bir ilişki gözlenmemiştir. Ayrıca denetim odağı düzeyi ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki gözlenmiştir.Anahtar kelimeler: Denetim Odağı, Öğrenme Stili
dc.description.abstractThe analysis is made in order to determine the relationship of teacher candidates studying in Pamukkale University in the city of Denizli with the locus of control and learning styles according to some Psychosocial variances. Analysis data are prepared by using the Rotter Locus of Control Scale consisting of 29 articles with 2 compulsory choices and Grasha-Reichmann Learning Style Scale. The population consists of 166 students from different departments studying in the academic year of 2008-2009 in Pamukkale University. Statistical analysis of the data obtained in the test is made by using the ?SPSS-WİN? program. In the analysis of data; average, standard deviation, ?t? test, one-way analysis of variance (ANOVA).Analysis findings are as follows. While there is a significant relationship between the sex of teacher candidates, department of education and locus of control, there is not a significant relationship between the place of settlement, attitude of parents, school success and the locus of control. According to other findings of the analysis, a significant relationship is found between the sex, department of education and the learning style while no significant relationship is observed between the place of settlement and the learning style. Besides, a significant relationship is found between the level of locus of control and learning styles.Key Words: Locus of Control , Learning Styleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının alan eğitimi ve bazı psikososyal değişkenlere göre denetim odağı eğilimleri ile öğrenme stilleri tercihleri
dc.title.alternativeThe preferences of locus of control with learning styles of teacher candidates according to field training and some psychosocial variance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmPsychosocial variables
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmLocus of control
dc.subject.ytmLearning styles
dc.identifier.yokid389880
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286644
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess