Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aydın, Mithat | |
dc.contributor.author | Tarhan, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:33:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:33:48Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236230 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemek ve cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin zeka alanları ve öğrenme stratejileri arasında bir fark olup olmadığını belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Anabilim dalında öğrenim gören 218 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama amacıyla Çoklu Zeka Ölçeği ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği Kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı Kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this studyis identify the relationship between the multiple intelligence(s) category in a multiple intelligence theory and learning strategies, with gender and grade.The sample of the study consists of 218 fourth grade students at department of Social Sciences Education in Pamukkale University in 2008-2009 academic year. In data collection student?s personal informaion, Multiple Intelligence Scale and Learning Strategies Scale have been used. The data have been analyzed by using the techniques such as t test, Variance Analysis and Pearson Correlation Coefficient. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının zeka alanlarıyla kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The relationship between ıntelligence category social studies teacher candidates' learning strategies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Learnin strategies | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.identifier.yokid | 395718 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 320283 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |