Show simple item record

dc.contributor.advisorKunt, Muammer
dc.contributor.authorPorsuk, Asim
dc.date.accessioned2020-12-10T09:33:38Z
dc.date.available2020-12-10T09:33:38Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236146
dc.description.abstractBu araştırma, Denizli İlköğretim Okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin algıları belirlemek, okul yöneticilerinin demografik özelliklerine göre farklılıkları tespit etmek ve neler yapılabileceği konusunda öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2009?2010 eğitim öğretim yılında Denizli İl merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 123 yönetici oluşturmaktadır.?Denizli İli merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde yaşanan sorunlara ilişkin algıları ?Orta? düzeydedir. Yöneticilerin sorunlara ilişkin algılarında, yöneticilerin % 62 si ?orta? düzeyde, % 22 sı ?düşük? düzeyde, %16 sı ?yüksek? düzeyde algıya sahiptir. Yöneticilerin sorunlara ilişkin algıları okulun içinde bulunduğu bölgenin sosyo ekonomik durumu ve öğrenci sayısı değişkenlerinde anlamlı bir fark gözlenmiştir. Kıdem, mezun olunan okul ve yöneticinin kadro durumu değişkenlerinde anlamlı bir fark gözlenmemiştir.?Denizli İli merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde yaşanan sorunların kendi işleri üzerine ilişkin algıları okulun içinde bulunduğu bölgenin sosyo ekonomik durumu değişkenlerinde anlamlı bir fark gözlenmiştir. Kıdem, öğrenci sayısı, mezun olunan okul ve yöneticinin kadro durumu değişkenlerinde anlamlı bir fark gözlenmemiştir.?Denizli İli merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde yaşanan sorunlara ilişkin algılarında; veli boyutundan kaynaklanan sorunların daha sık görüldüğü saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul, Aile, İlişkiler, İlköğretim, Sorunlar, Yönetici
dc.description.abstractThis study is done to define perception of school administrators towards problems of school family relationships, to determine differences according to demographic characteristics of school administrators and to suggest what can be done.The sample of the research consists of 123 administrators working for public elementary school during 2009-2010 academic years.?The perceptions of the administrators who are working at central Denizli elementary school towards problems of school family relationships have been found as ?moderate? level. The perceptions of the administrators towards problems of school family relationships are % 62 percent moderate, %22 percent low and % 16 percent high. According to the the perceptions of the administrators towards problems of school family relationships, there is significant difference in the variables of socio-economic level and number of the students. But there is no significant difference in the variables of seniority, the school which is graduated from and staff position of the administrators.?The perceptions of the administrators who are working at central Denizli elementary school towards problems of school family relationships affects on their work, there is significant difference in the variable of socio-economic level. But there is no significant difference in the variables of seniority, number of the students, the school which is graduated from and staff position of the administrators.?According to the perceptions of the administrators who are working at central Denizli elementary school towards problems of school family relationships, The result has been found that most important promlems are the problems because of family.Key Words: School, Family, Relationships, Elementry school, problems, Administratorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDenizli merkez ilköğretim okullarındaki okul aile ilişkilerinde karşılaşılan sorunlar üzerine yönetici görüşleri
dc.title.alternativeDenizli elementary school administrators' opinions on problems faced during school-family relations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool-family cooperation
dc.subject.ytmSchool-family communication
dc.subject.ytmSchool-family relations
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmDenizli
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid373321
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263327
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess