Show simple item record

dc.contributor.advisorKangalgil, Murat
dc.contributor.authorAltin, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:33:36Z
dc.date.available2020-12-10T09:33:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236136
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı spor yapan ve yapmayan ergenlerin yalnızlık düzeylerinin ve algılanan ebeveyn tutumlarının ve çeşitli değişkenlerin akademik başarıya etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Sivas İl Merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullarda eğitim-öğretim gören 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile liselerde eğitim-öğretim gören 9. ve 10. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Buna göre 24.190 öğrenci evreni oluşturmaktadır. %5 yanılma düzeyinde ve %5 sapma miktarında 24.190 kişiden örnekleme 1435 kişi alınmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, kişisel bilgi formu, ucla yalnızlık ölçeği, kısaltılmış algılanan ebeveyn tutumları ölçeği - çocuk formu` (KAET-Ç) kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise Frekans analizi, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis ve MANOVA testleri uygulanmıştır. Elde edilen bulgular 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda spor yapan ergenlerin spor yapmayan ergenlere göre yalnızlık düzeylerinin daha düşük olduğu; spor yapan ve spor yapmayan ergenlerin algılanan ebeveyn tutumları arasında anlamlı farklılıklar olduğu; çeşitli değişkenlere göre yalnızlık düzeyleri ile akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu; çeşitli değişkenlere göre algılanan ebeveyn tutumları ile akademik başarı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the effect of loneliness levels and perceived parental attitudes and various variables on academic achievement of adolescents of sporting and non-sporting. The population of the study consists of secondary schools and high schools of the MEB in the City of Sivas in the first period of the 2018-2019 academic year. The study was composed of 7th and 8th grade students attending secondary schools and 9th and 10th grade students in high schools. According to this, 24.190 students form the universe. 1435 people were taken from the 24.190 population in 5% error level and 5% deviation. In the research, personal information form, loneliness scale, shortened perceived parental attitudes scale - child form (KAET-Ç) were used as data collection tools. Frequency analysis, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis and MANOVA tests were used to analyze the data. The findings were evaluated at 0.05 significance level. As a result of the analyzes, the loneliness of sporting adolescent is less than the loneliness of non-sporting adolescent; there are significant differences between perceived parental attitudes of adolescents of sporting and non-sporting; There is a significant relationship between the levels of loneliness and academic achievement levels according to various variables; There was a significant relationship between perceived parental attitudes and academic achievement levels according to various variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor yapan ve yapmayan ergenlerin yalnızlık düzeylerinin ve algılanan ebeveyn tutumlarının akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of loneliness levels and perceived parental attitudes on academic achievement of adolescents of sporting and non-sporting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional loneliness
dc.subject.ytmSocial loneliness
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.identifier.yokid10260750
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583581
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess