An evaluation of the implications of Syrian crisis in Turkey from a disaster management perspective
dc.contributor.advisor | Şenol Balaban, Meltem | |
dc.contributor.author | Mişe, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:33:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:33:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236115 | |
dc.description.abstract | Mart 2011'de Suriye Arap Cumhuriyetinde başlayan karışıklılardan başta ortadoğudaki ülkeler olmak üzere Türkiye de etkilenmiştir. Çatışmalardan kaçan Suriyeliler Türkiye sınırına doğru yönelmiş ve Türkiye'ye yönelik `ilk` nüfus hareketleri başlamıştır. Suriye içerisindeki çatışmalardan kaçan 252 kişi Nisan ayında Hatay Yayladağı Güveçci köyünden giriş yaparak Türkiye'ye sığınmıştır.911 km'lik sınırımıza komşu olan Suriye'den göç eden mülteciler akrabalık ve geçmişten bugüne dayanan ekonomik ilişkileri nedeniyle Türkiye'yi tercih etmişlerdir. 2016 yılı sonuna kadar 10 ilde 26 adet Geçici Barınma Merkezi (GBM) kurulmuştur. 13 Haziran 2019 tarihinde 8 ilde 13 geçici barınma merkezi bulunmaktadır. UNHCR verilerine göre, geçici barınma merkezlerinin içerisinde 109 bin, geçici barınma merkezlerinin dışında kentsel alana dağılmış 3,5 milyon olmak üzere toplamda 3,6 milyon Suriyeli'nin yaşadığı Türkiye dünyadaki en fazla mülteci sayısına sahip ülkedir. 2011 yılından beridir Türkiye geçici koruma statüsü sağlama, geçici barınma merkezleri, eğitim, sağlık ve çalışma hayatına ulaşım gibi birçok alanda hizmetler sunmuştur. Göç olgusunu ve kitlesel göç akınlarının tüm toplumu etkilemesini, 2011 yılında göç ile ilgilen bir kurumunun olmayışı ve tarihinde ilk defa bu büyüklükte bir göç alması nedeniyle bir afet olarak kabul etmiş ve afet yönetimi mantığı ile göçü yönetmeye çalışmıştır.Krizin 8. yılının yaşandığı günümüzde henüz siyasal bir çözüm bulunamamış olması müdahale ve akut iyileştirme döneminin geçip artık uzun dönem çözümlerin ve planlamaların yapılması gerekliliğini doğurmuştur. Türkiye uzun vadede sınırları içerisinde barındırdığı 3.6 milyon Suriyeli için kısa ve uzun ne tür planlar yapmıştır? Türkiye'nin kitlesel göç akınını yönetirken geçici koruma altında Suriyeliler için sunduğu hizmetler süreci sürdürülebilir midir? Afet yönetimi bakış açısı ile göçü yönetirken afet yönetiminin hangi fazlarında başarılı olmuş hangilerinde eksik kalmıştır? Neler yapılmalıdır? Bu çalışma ile Suriye krizinde rol alan kurum temsilcileri ile Suriye krizinin 2011 yılından bu yana genel değerlendirilmesi yapılmış ve bu sorulara yanıtlar aranmıştır. Bu çalışma, 2011 yılında başlayan Suriye Krizini nasıl ele aldığını tarihinde bu büyüklükte göç akınları ile karşılaşmamış Türkiye'nin hali hazırda kurumsallaşmış bir Göç Yönetimi kurumunun olmaması krizin yönetimi sürecini nasıl etkilediği; afet ve acil durumlar ile ilgilenen ve koordine eden kurumun AFAD'ın göçü bir sosyal afet olarak değerlendirmesi ve süreci nasıl yönettiği bu tez kapsamında incelenmektedir. | |
dc.description.abstract | A turmoil started in Syrian Arab Republic in March 2011 which affected mainly Middle East countries, including Turkey. First wave of Syrians escaping from the conflict headed to the Turkish borders and the population movement towards Turkey started. 252 persons entered Turkey from Hatay Yayladagi Guvecci village and sought asylum in Turkey in April 2011.Syrians living alongside the 911 km-long border preferred to move to Turkey due to their relationship as relatives throughout the centuries and ongoing economic relations. 26 Temporary Protection Centers (TPC) were established in 10 provinces until 2016 these refugees. As of 13 June 2019, there are 13 TPCs in 8 provinces. According to UNHCR data, Turkey is the country with largest refugee population in the world. There are 109 thousand refugees residing in TPCs and 3.5 million refugees in urban areas with a total of 3.6 million Syrians living in Turkey.Turkey provided many services to the refugees since 2011 including temporary protection centers, temporary protection status, education, health and access to employment. Turkey acknowledged migration as a disaster since massive amounts of population movements affected the whole population. Additionally, there was no institution managing migration in 2011 therefore immigration was handled as disaster management.In the 8th year of the crisis, there is still no political solution and this requires long term solutions and planning rather than response and acute recovery. What kind of short term and long term plans did Turkey make for the 3.6 million Syrians living in the country? Is the process of providing many services to the Syrians under temporary protection `sustainable`? Which phases were successful when managing the migration and what was missing? What should be done? With this study, an overall assessment of Syrian crisis starting from 2011 will be done with the representatives of institutions that played active roles in the process. How did the Syrian crisis affect Turkey's crisis management with a mass population influx which did not even have an institution for migration management? In this study, AFAD is evaluated which is responsible for managing and coordinating disasters and emergencies in terms of managing migration with a perspective of social disaster. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Deprem Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Earthquake Engineering | en_US |
dc.title | An evaluation of the implications of Syrian crisis in Turkey from a disaster management perspective | |
dc.title.alternative | Suriye krizinin Türkiye'ye yansımalarının afet yönetimi perspektifinden değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-27 | |
dc.contributor.department | Deprem Çalışmaları Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10317586 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612641 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |