Show simple item record

dc.contributor.advisorOk, Selami
dc.contributor.authorAkinci, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-10T09:33:28Z
dc.date.available2020-12-10T09:33:28Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236066
dc.description.abstractBu çalışma devlet ilköğretim okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin ölçme hakkındaki görüşlerini ve karşılaşılan sorunları incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma aynı zamanda Seviye Belirleme Sınavı' nın öğretmenlerin hazırladıkları sınavlar üzerindeki etkilerini de araştırmaktadır.Bahsi geçen amaçlar göz önüne alınarak bir araştırma düzeni hazırlanmıştır. Pilot çalışmayı takiben, esas çalışma gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan bir anket ve görüşme tekniği aracılığıyla toplanmıştır. Bu çalışmaya İstanbul, Kartal ilçesindeki 80 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Çalışma, 2009-2010 eğitim öğretim yılında yapılmıştır. Anket çalışmasından elde edilen veriler SPSS (12.00) Sosyal Bilimlerde İstatistiksel Veri Analizi programı ve Microsoft Office 2003 Excel programlarıyla değerlendirilmiştir. Anketin bazı kısımlarından ve yapılan görüşmelerden elde edilen veriler ise nitel analiz gerektirmiştir.Her iki veri toplama aracından elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin konuşma ve dinleme becerilerinin öğretimine verdikleri önem derecesi ile bu iki becerinin ölçülmesine verdikleri önem derecesi arasında çelişkiler olduğunu göstermiştir. Özellikle konuşma ve dinleme becerilerinin ölçülmesine gereken önemin verilmemesini etkileyen faktörler ise kalabalık sınıflar, araç-gereç ve zaman yetersizliği, öğrencilerin yetersiz seviyeleri olarak belirlenmiştir. Beceri ve alt beceriler arasında öğretimine ve ölçülmesine en fazla önem verilen kelime bilgisi olmuştur. Kelime bilgisinin ölçülmesinde en etkili faktörler ise kelime bilgisinin derste öğretilmesi, SBS'nin kelime bilgisini ölçen sorular içermesi ve müfredatın kelime bilgisi içermesi olmuştur. Bunun yanısıra, sonuçlar öğretmenlerin sınavlarında en fazla kullandığı soru tipleri boşluk doldurma, eşleştirme ve çoktan seçmeli sorular olduğunu ve öğretmenlerin büyük çoğunluğunun sınavlarında görsel malzeme kullanmayı tercih ettiklerini göstermiştir. Ayrıca sonuçlar, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan SBS'nin öğretmenlerin öğretim ve ölçme uygulamaları üzerinde etkileri olduğunu göstermiştir. Okulda kullanılan ders kitaplarının öğrencileri SBS'ye hazırlamak için yetersiz olduğu ve bu yüzden öğretmenlerin büyük çoğunluğunun ek kaynak kullandığı sonuçlarına da varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sınavlar, Ölçme, Dil Becerileri ve Alt Becerileri, SBS
dc.description.abstractThe present study was conducted to examine the opinions of English teachers working in state primary schools on their practices of testing and the problems they encounter. It also aimed to explore the effects of SBS on English teachers? test.Considering the mentioned aims, the research was conducted through survey methodology. Following the pilot study, the main study was carried out. Data collected through a questionnaire and an interview which were prepared by the researcher. 80 English teachers in Kartal, İstanbul participated in this study. The study was conducted in 2009- 2010 academic year. The data obtained from the questionnaire were analyzed with SPSS 12.00 frequency analysis and Microsoft Office 2003 Excel programs. The data gathered from some parts of questionnaire and the interview needed qualitative analysis.The results of both data collection instruments indicated that there were contradictions between the importance given to teaching speaking and listening and the importance given to testing these two skills. Factors affecting testing speaking and listening skills, which were given the least importance in testing, were determined as crowded classes, lack of equipment and time, students? low level of proficiency in these skills. Among the language skills and subskillss, the most importance was given to teaching and testing vocabulary. The most effective factors in teaching and testing vocabulary were the fact that teachers teach vocabulary in class, SBS includes vocabulary questions and the curriculum covers vocabulary. In addition, results indicated that teachers mostly use gap-filling, matching and multiple choice items and great majority of the teachers make use of visuals in their tests. The results also showed that SBS, prepared by Ministry of Education had effects on teachers? teaching and testing practices. It was also concluded that the textbooks used at school are insufficient to prepare the students for SBS; hence, most of the teachers use supplementary materials.Keywords: Tests, Testing, Language skills and subskills, SBSen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOpinions of English teachers in state primary schools on the tests they apply, the effect of SBS on their tests and the problems faced
dc.title.alternativeDevlet ilköğretim okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin uyguladıkları sınavlar hakkındaki görüşleri, SBS'nin bu sınavlar üzerindeki etkileri ve karşılaşılan sorunlar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmLevel Determination Exam
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid380423
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263341
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess