Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Meryem
dc.contributor.authorErdoğan, Serdar
dc.date.accessioned2020-12-10T09:33:27Z
dc.date.available2020-12-10T09:33:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236065
dc.description.abstractBu çalışma, kalp ve damar cerrahisi geçiren hastaların taburculuk öğrenim gereksinimleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacı ile kesitsel ve tanımlayıcı tipte yapıldı. Çalışma, 20 Haziran 2018 - 30 Ocak 2019 tarihleri arasında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Hastanesinin kalp damar cerrahisi kliniğinde yürütüldü. Bu çalışmaya 78 hasta katıldı. Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği ile toplandı. Araştırmada veriler SPSS, Version 22.0, (SPSS Inc., Chicago,IL, USA) kullanılarak değerlendirildi. Shapiro Wilk testi, verilerin normal şekilde dağılmadığını gösterdi. Veriler sayı, yüzde, ortalama, standart sapma ve Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testi kullanıldı. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edildi.Çalışmada, hastaların %92.3'ü kalp ameliyatı, %7.7'si damar ameliyatı geçirmişti. Hastaların yaş ortlaması 61.54±11.55 idi. Hastaların % 78.2 erkekti, %84.6 evli, %61.5 ilköğretim mezunu idi.Hastaların toplam Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği puan ortalaması 209.00±27.31 ile çok önemli bulundu. Hastaların en önemli öğrenme gereksinimi yaşam aktiviteleri (41.10 ± 3.83, önem düzeyi: 4.57) ve en az önemli öğrenme gereksinimi duruma ilişkin duygulardı (16.56 ± 4.95, önem düzeyi: 3.31). Hastaların yaş, eğitim ve gelir düzeyi ile Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği`nin tüm boyutları arasındaki fark istatiksel olarak anlamlı bulundu (p<0.05). Kronik hastalık varlığı ile ilaçlar ve cilt bakımı dışında diğer tüm boyutlar, çalışma durumunda yaşam akviteleri ve yaşam kalitesi puanları arasındaki fark anlamlı (p<0.05), hastaların diğer özellikleri arasındaki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmadı (p>0.05). Sonuç olarak, hastaların taburculuk bilgi gereksinimlerinin oldukça fazla olduğu, bu nedenle kalp-damar kliniğinde hastaların öğrenim gereksinimlerine göre taburculuk eğitiminin yapılandırılması, taburculuk öğretimi her hastaya standart ve geleneksel olarak değil, hastaya özel yöntemler seçilerek verilmesi gerektiği önerilebilir.
dc.description.abstractThis study was conducted in cross-sectional and descriptive type to determine the post-discharge learning requirements of patients undergoing cardiovascular surgery. The study was carried out in the cardiovascular surgery clinic of Sivas Cumhuriyet University Hospital between 20. 06. 2018 and 30. 01. 2019. This study participated 78 patients. The data were collected with a questionnaire form prepared by the researchers and the Patient Learning Needs Scale. Data were evaluated using SPSS, Version 22.0, (SPSS Inc., Chicago, IL, USA). The Shapiro Wilk test revealed that the data were not normally distributed. Data were analyzed using number, percentage, mean, standard deviation and Mann-Whitney U and Kruskal Wallis test. Significance level was accepted as p<0.05. In the study, 92.3% of the patients had heart surgery and 7.7% had vascular surgery. The mean age of patients was 61.54±11.55, 78.2 % of the patients were male, 84.6% of the patients were married, 61.5 % are elementary education. The Patient Learning Needs Scale total mean score was of the patients were found to be very important with 209.00±27.31. The most important learning need of patients was the life activities (41.10±3.83, importance level: 4.57) and the least important learning need was the emotions related to the situations (16.56±4.95, importance level:3.31). The difference between all dimensions of The Patient Learning Needs Scale and age, education and income level of the patients was found to be significant (p<0.05). There was a significant difference between working status and sub-dimensions of The Patient Learning Needs Scale between life activities and quality of life scores, presence of chronic disease and all other dimensions of The Patient Learning Needs Scale except medications and skin care (p <0.05). As a result; patients' discharge needs were quite high. Therefore, it may be suggested that the discharge education should be restructured according to the learning needs of the patients in the cardiovascular clinic, and that discharge education should be given to each patient by selecting patient-specific methods rather than standard and traditional methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGöğüs Kalp ve Damar Cerrahisitr_TR
dc.subjectThoracic and Cardiovascular Surgeryen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleKalp ve damar cerrahisi geçiren hastalarin taburculuk öğrenim gereksinimleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of discharge learning requirements and affecting factors undergoing patients with heart and vascular surgery
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-20
dc.contributor.departmentCerrahi Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHeart
dc.subject.ytmSurgery-cardiovascular
dc.subject.ytmPatient education
dc.subject.ytmPatient discharge
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmTraining needs
dc.identifier.yokid10292372
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581193
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess