Search
Now showing items 1-10 of 18
Bütünleşik pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolü: Konya gıda sanayi örneği
(2020-05-15)
İnsanlık tarihi kadar köklü bir geçmişi olan iletişim, tarihin tüm dönemlerine imzasını atmıştır. Sadece kişiler için değil, kitleler, toplumlar ve hatta dünya için ne denli önemli bir araç olduğu yadsınamaz bir gerçektir. ...
Reklamlarda Ütopya: Konut reklamlarında göstergebilimsel bir analiz
(2020-03-11)
Ütopyalar; mevcut toplumsal ve siyasal yapılara bir eleştiri olarak ortaya çıkmış, alternatif ve ideal bir toplumsal düzen önerisidir. Toplumsal yapı ile ilgili olduğundan kapsamlı bir içeriğe sahip olan ütopyalar edebiyat, ...
Sosyal medyada kullanılan reklamların satın alma üzerindeki etkisi: Facebook ve instagram kullanan Selçuk Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama
(2020-05-08)
Kullanım alanı giderek artan sosyal paylaşım sitelerinden olan Facebook ve Instagram'ın bireylerin hayatlarına yalnızca sosyalleşme anlamında değil, ihtiyaçları belirleme ve satın alma işlemini gerçekleştirme konusunda ...
İnternette paylaşılan tüketici yorumlarının satın alma davranışı üzerindeki etkisi: Z kuşağı örneği
(2020-11-25)
Her kuşak kendi dönem şartlarına uygun olarak tüketim tercihleri ve satın alma konusunda farklılık göstermektedir. İnternetin günümüz dünyasının vazgeçilmez bir unsuru olduğu değerlendirildiğinde, internetin satın alma ...
E-sağlık okuryazarlığı: Dijital mecralarda sağlık reklamları
(2020-02-17)
Sağlık, geçmişten bugüne insanlığın var olabilmesinin, yaşamsal faaliyetlerinin ve sürekliliğinin yegane temellerinden biridir. Tarihsel perspektifte değerlendirdiğimizde sağlık, tıp bilimi başta olmak üzere çok sayıda ...
Çocukların fast food marklarını tercih etme nedenleri
(2020-07-22)
Günümüzde hızla değişen teknolojik koşullar ve telekomünikasyon alanındaki gelişmeler birçok endüstrinin yanı sıra pazarlama ve reklam faaliyetlerinde de önemli gelişmelere zemin hazırlamıştır. Pazarlama faaliyetlerindeki ...
Facebook`ta yayınlanan reklamların grafik tasarım açısından incelenmesi ve marka ile kullanıcıların satın alma davranışlarına etkisi
(2020-04-21)
Bu araştırma Facebook'ta yayınlanan reklamlardan yola çıkarak iki amaç doğrultusunda yapılmıştır. Bunlardan birincisi: Facebook'ta yayınlanan reklam postlarının grafik tasarım ilke ve elemanları açısından inceleyerek ...
Duyusal pazarlama ve marka sadakati ilişkisi: Ev tekstil ve dekorasyon mağazaları üzerine bir araştırma
(2020-06-23)
Duyusal Pazarlama ve Marka Sadakati İlişkisi: Ev Tekstil ve Dekorasyon Mağazaları Üzerine Bir Araştırma konulu çalışmanın amacı; duyusal pazarlamanın, bir markaya ait görsel tasarımının, ambalajının, kokusunun, dokusunun ...
Dizi, film ve televizyon programlarında kullanılan ürün yerleştirme reklamlarının tüketici satın alma davranışı ve marka imajı üzerine etkileri bağlamında bir araştırma
(2020-10-23)
Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte pazarlama ve reklam sektörü, öncelikli olarak hedef kitleye ulaşabilme ve değişen tüketici ihtiyaçlarına cevap verebilme çabasındadır. Bunun sonucunda ise işletmeler, ürünlerinin ...
Karşı reklam uygulamalarında 2000 ve 2018 yılları arasındaki arşivlenmiş youtube reklamları üzerine içerik analizi
(2020-10-26)
Bu araştırmada tüketicilerin bilinçlenmesi ve farkındalığının arttırılması yönünde bir eğilimle gerçekleştirilen karşı reklamlar incelenmiştir. Özellikle de kamu kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve bazı ticari kuruluşlarca ...