Show simple item record

dc.contributor.advisorKırmızı, Fatma Susar
dc.contributor.authorBeydemir, Ayfer
dc.date.accessioned2020-12-10T09:33:19Z
dc.date.available2020-12-10T09:33:19Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235997
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretim 5. sınıf Türkçe Dersinde Yaratıcı Yazma Yaklaşımının Yazmaya Yönelik Tutumlara, Yaratıcı Yazma ve Yazma Erişisine Etkisini tespit etmektir.Bu araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılı içerisinde Denizli İli Merkez İlçede bulunan orta sosyo ekonomik düzeyde bir ilköğretim okulunun 5. sınıflarında bulunan 53 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma on bir hafta boyunca iki ders saati olarak gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda (n: 27; kız: 17, erkek: 10) Yaratıcı Yazma yaklaşımı, kontrol grubunda(n: 26; kız: 9, erkek: 17) Türkçe Öğretim Programı uygulanmıştır.Verilerin elde edilmesinde Susar Kırmızı ve Beydemir tarafından geliştirilen Yaratıcı Yazmadan Elde Edilen Ürünleri Değerlendirme Ölçeği, Susar (2009) tarafından geliştirilen Yaratıcı Yazma Tutum Ölçeği, Uysal (2009) tarafından geliştirilen Yazma Becerisi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın çözümlenmesinde `SPSS 16 for Windows ` paket programı kullanılmıştır. Araştırmada grup ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı `t-testi` tekniği ile araştırılmıştır.Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır; 1. Yaratıcı yazma yaklaşımına dayalı yapılan çalışmalar öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. 2. Yaratıcı yazma çalışmaları ile öğrencilerin yazma erişilerinde, Türkçe ders programında bulunan çalışmaları yapan öğrencilere göre artış olmuştur. 3. Deney Grubunun yaratıcı yazma erişileri, Kontrol Grubunun yazma erişilerine göre artmıştır. 4. Yaratıcı yazma yaklaşımına uygun yöntem ve etkinliklerin uygulandığı grubun yaratıcı yazma ürünlerinde, Türkçe ders programında bulunan yöntem ve etkinliklerin uygulandığı grubun yaratıcı yazma ürünlerine göre yaratıcı unsurlara daha çok rastlanmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to define the effect of creative writing approach on writing attitude, creative writing and writing achievement in Turkish classes at fifth grade in a primary.This research was prepared in 2009-2010 academic year with 53 students who were in the fifth classes of a middle socio-economic level primary school in the city center of Denizli .The research was practiced as two lessons through ten weeks. In the test group (t: 27 ; girl: 17, boy: 10 ) Creative Writing Approach , in the control group (t: 26 ; girl: 9, boy: 17 )Turkish Education Programme was practiced.To get the data, the Assessment Criteration of the Results that got Without Creative Writing improved by the researcher, Creative Writing Attitude Criteration improved by Susar (2009), Writing Ability Criteration improved by Uysal (2009) were used. As means to collect data, criteration forms were practiced and three criteration were appraised .`SPSS 16 for Windows` package program was used in the analysis of the research, it was tried to be find out whether the difference between group averages was meaningful though `t-test`.It has been reached to these conclusions as a result of the research; 1. The workings related to creative writing affected positively the attitudes of the students towards writing, 2. The writing success of the students was enhanced compared to the students who received education under Turkish lesson program, 3. The capability of creative writing of the group of students increased compared to the students educated under Turkish lesson, 4. It is observed that the creative writing compositions which were written by the group of students who were applied creative writing methods and applications contain more creative items compared to the compositions of the group which were applied Turkish lesson methods and applications.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara, yaratıcı yazma ve yazma erişisine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of creative writing approach on writing attiude, creative writing and writing achivement in Turkish classes at fifth grade in primary
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmWrite
dc.subject.ytmCreative writing
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid393057
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286641
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess