Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman
dc.contributor.authorErdoğan, Öznur
dc.date.accessioned2020-12-10T09:33:15Z
dc.date.available2020-12-10T09:33:15Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235977
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Nazilli ilçe merkezindeki ilköğretim okulu yöneticilerininöğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin mesleki kabul alanları arasındakiilişkileri belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2008-2009 eğitim öğretim yılındaNazilli ilçe merkezindeki resmi ve özel ilköğretim kurumlarında görev yapan 254öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlere, okul yöneticilerinin öğretimsel liderliklerineilişkin algılarını ölçmek amacıyla 28 maddeden oluşan ?Öğretimsel Liderlik DavranışıBetimleme Ölçeği? ve kendi mesleki kabul alanlarını ölçmek amacıyla ?Mesleki KabulAlanı Envanteri? adında 26 maddeden oluşan iki ölçek uygulanmıştır. Verilerinanalizinde ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi ve doğrusalregresyon analizi gibi tekniklerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göreaşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:1. Nazilli merkezinde görev yapan ilköğretim okulu öğretmenlerinin okulyöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarına ilişkin algıları ?orta üstü?düzeydedir.2. Nazilli merkezinde görev yapan ilköğretim okulu öğretmenlerinin kendi meslekikabul alanlarına ilişkin algıları ?orta üstü? düzeydedir.3. İlköğretim okulu öğretmenlerinin, okul yöneticilerinin öğretimsel liderlikdavranışlarına ilişkin verdikleri cevapların analizi sonucunda; eğitim düzeyi,bulunulan okuldaki görev süresi, yönetici olarak görevde bulunmadeğişkenlerine göre anlamlı fark bulunamamıştır. Bunun yanında erkeköğretmenlerin bayan öğretmenlere göre, okul yöneticilerinin öğretimselliderliklerine ilişkin algılarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Aynı zamanda,branş öğretmenlerinin sınıf öğretmenlerinden, kıdemi 11-20 olan öğretmenlerinkıdemi 21 yıl ve üstü olan öğretmenlerden, eğitim yönetimi ile ilgili hizmet-içieğitime katılan öğretmenlerin bu konuda hiçbir hizmet-içi eğitime katılmayanöğretmenlerden okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarına ilişkindaha yüksek algıya sahip oldukları bulunmuştur.4. İlköğretim okulu öğretmenlerinin, mesleki kabul alanlarına ilişkin algılarıarasında hiçbir değişkene yönelik anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.5. Öğretmenlerin algılarına göre, okul yöneticilerinin öğretimsel liderlikdavranışları öğretmenlerin mesleki kabul alanlarını anlamlı düzeydeyordayabilmektedir.Anahtar Kelimeler: Mesleki Kabul Alanı, Öğretmen, Okul müdürü, Öğretimsel liderlik
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine the relationship between instructionalleadership behaviors of principals and teachers? professional zone of acceptance. Thesample of study consist of 254 teachers working for elemantary schools during2008/2009 academic year in Nazilli. The 28 items scale named ?Instructional LeadershipBehavior Description Qestionnaire? to determined to perception of the teachers towardsinstructional leadership of principals and the 26 items scale named ?Professional ZoneOf Acceptance? to determine to theachers? proffessional zone of acceptance wereadministrated to subjects. The data has been analyzed by using to tecniques such asmean, standart deviation, the t-test, the one way variance analysis and linear regressionanalysis. The following results have been reached according to the findings:1. The perceptions of teachers who are working in central Nazilli elemantaryschools towards to school directors? instructional leadership have been found as?moderate above? level.2. The proffessional zone of acceptance levels of teachers working of central Nazillihave been found as ?moderate above? level.3. There is no significant relationship between the perceptions of teachers about theinstructional leadership of their school directors according to the variables ofeducational level, term of office in school, to be in a position as school director.The level of perceptions of the schoolmaster is higher than the level ofperceptions of schoolmistress. Besibes the level of perceptions of branch teachersis higher than the level of perceptions of clasroom teachers, the level ofperceptions of teachers working for 21 years and more is higher than the level ofperceptions of teachers working for 11-20 years and the level of perceptions ofteachers participate in- service training related to educational administration ishigher than the level of perceptions of teachers don?t participate in-servicetraining related to educational administration.4. There is no significant relationship between the elemantary school teachers?professional zone of acceptance according to the variables of none.5. The instructional leadership level of the school directors? according toperceptions of teachers can predict teachers? proffessional zone of acceptance.Key Words: İnstructional Leadership, Teacher, School Director, Professional Zone ofAcceptance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin mesleki kabul alanları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe relationships between instructional leadership behavior principals and teachers' proffessional zone of acceptance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid363583
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490989
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess