Bireysel ve takım sporu yapan orta öğretim öğrencilerinin benlik saygılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gül, Mehmet | |
dc.contributor.author | Sağci, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:32:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:32:53Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235813 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada sporda liderlik stilleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel niteliktedir. Araştırma ölçekleri, 2018 yılı içerisinde Sivas merkez ilçede farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen yaşları 14 ile 18 arası değişen toplam 393 orta öğretim öğrencilerine bireye yüz yüze görüşülerek yaptırılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcıların demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 6 maddeden oluşan `Kişisel Bilgi Ölçeği`, İkinci ölçekte katılımcıların benlik saygılarını belirlemeye yönelik Rosenberg (1965) tarafından geliştirilen ve Türkçe 'ye Çuhadaroğlu (1986) tarafından uyarlanan 4'lü likert formatında hazırlanmış (1: Çok doğru, 2: Doğru, 3: Yanlış, 4: Çok Yanlış) 10 maddeden oluşan `Benlik Saygısı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde SPSS 25 Paket programı kullanılarak değişkenlerin yüzde (%), frekans, ortalama ve standart sapma değerler açısından tanımlayıcı istatistikleri yapılmıştır. İki grup karşılaştırmalarında t testi ikiden fazla grubun karşılaştırmalarında anova testi kullanılmıştır. Araştırmada `benlik saygısı` ölçeğinde cinsiyet, sınıf, aile geliri durumu ve baba mesleğine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin `benlik saygısı` ölçeğinde, spor türüne göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate the relationship between leadership styles and organizational commitment in sports. The research is descriptive in the screening model. In 2018, 393 adolescents aged between 14 and 18 were selected by random sampling method from different secondary schools in Sivas. The research Personal Information Scale an, which consists of 6 items in order to determine the demographic characteristics of the participants as a data collection tool, was prepared in a 4-point Likert format developed by Rosenberg (1965) to determine the self-esteem of the participants in the second scale and adapted to Turkish by Çuhadaroğlu (1986). : Very True, 2: True, 3: False, 4: Very False) 10 Self Esteem Scale `consisting of 10 items was used. In the analysis of the study, descriptive statistics were made in terms of percentage (%), frequency, and average and standard deviation valuesof the variables by using SPSS 25 Packet program. On the other hand, t test was used in comparisons of two groups and anova test was used in comparisons of more than two groups. The anlamlı self-esteem` scale does not show a significant difference according to gender, age, class, family income and father's profession. There is a significant difference in the sayg self-esteem` scale of the students according to the type of sports. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Bireysel ve takım sporu yapan orta öğretim öğrencilerinin benlik saygılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of self-respect of individual and team sport secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-07 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Individual sports | |
dc.identifier.yokid | 10317105 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 618809 | |
dc.description.pages | 52 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |