Show simple item record

dc.contributor.advisorMeder, Mehmet
dc.contributor.authorŞarbak, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-10T09:32:47Z
dc.date.available2020-12-10T09:32:47Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235775
dc.description.abstractİnsanlığın varoluşundan bu yana kimi zaman aşağılanan, kimi zaman ise yüceltilen ?beden? olgusunun modern süreçlerle birlikte iktidar ve güç odakları tarafından kitlelerin yönlendirilişinde kullanılan en önemli nesne oluşu çalışmamızın çıkış noktası olmuştur. Çalışmamızın kapsamı içerisinde beden, önemli kitle iletişim araçlarından olan gazeteler çerçevesinde cinsellik, moda ve tüketim kültürünün önemli argümanlarından olan reklamlar bağlamında ele alınmıştır. İnternetin yaşamımıza girmesiyle birlikte değişen gazeteciliğin basılı gazeteler ile internet gazeteciliği olarak ayrıldığı günümüzde araştırmamızın her iki tür gazete kapsamında ele alınmasının daha sağlıklı olacağı düşünülmüştür. Bu bağlamda seçilen altı gazete (Cumhuriyet, Hürriyet, Milliyet, Radikal, Sabah ve Zaman Gazetesi) bir aylık süre içinde basılı gazete ve internet gazetesi olarak incelenmiştir. Çalışmanın ana amacı, bedenin belirli güç odakları tarafından, önemli kitle iletişim araçlarından olan gazeteler üzerinden nasıl kullanılarak metalaştırıldığının sunulmasıdır. Bireylerin gündelik yaşamlarının, okudukları gazetelerle farkında olarak ya da olmayarak nasıl tahakküm altına alındığı incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan yöntem, literatür taraması, arşiv taraması, konu ile ilgili yazılmış teorik çalışmaların incelenmesi ve gazete incelemeleridir. Ayrıca konu ile ilgili yazılmış kitap, makale ve tezler de incelenmiştir. Bedenin egemen güçler tarafından kitlelerin sürekli bir yönlendiriliş nesnesi olarak kullanılışı günümüzde yerini kapitalist sistemin dayandığı medya ve tüketim kültürünün en önemli nesnesi haline gelişine bırakmıştır. Bu bağlamda bedenin, incelenen gazeteler kapsamında ele alınışında çok fazla kullanıldığı fakat internet gazetelerinde çok daha fazla metalaştırıldığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Beden, Kadın Bedeni, Erkek Bedeni, Bedenin Metalaşması, İnternet Gazeteciliği, Basılı Gazetecilik.
dc.description.abstractBody? phenomenon which is sometimes humiliated and sublimated since existence of human being has been the starting point for our study as being the most prominent object used by the government and power groups to channel the masses along with the modern processes. In our study, the flesh has been discussed as part of the advertisements, one of the important arguments of sexuality, fashion and consumption culture within newspapers, one of the most important mass media. Nowadays journalism differentiates as printed newspapers and internet journalism with the introduction of internet; it would be healthier to deal with the issue within both types of newspapers. In this regard, six newspapers were selected (Cumhuriyet, Hürriyet, Milliyet, Radikal, Sabah and Zaman) and printed and internet formats were analyzed for a month. The main purpose of the study is to present how flesh is commoditized by certain power groups through newspapers. It has been tried to be understood how daily lives of individuals are dominated with the newspapers. The method used in the study is literature and archive review, theoretical study and newspapers analysis. Furthermore, books, essays and theses on the subject have been reviewed. ?Body? phenomenon as being the most prominent object used by the government and power groups has been turned into the most important object media and consumption culture, which capitalist system is dependent upon today. It has been concluded that the flesh is used very often in the newspapers in question; however it is commodification most on internet newspapers.Key words: Body, Women Body, Men Body, Commodification Of The Body, İnternet Journalism, Printed Newspaperen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBedenin metalaşması: İnternet gazeteciliği örneği
dc.title.alternativeCommodification of the body: An example of internet journalism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmCommodization
dc.subject.ytmBody image
dc.subject.ytmBody
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmJournalism
dc.identifier.yokid421903
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322452
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineGenel Sosyoloji ve Metadoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess