Show simple item record

dc.contributor.advisorDaşlı, Yılmaz
dc.contributor.authorUçar, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:32:48Z
dc.date.available2020-12-10T09:32:48Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235759
dc.description.abstractÇalışmanın amacı sosyal medyanın bireylerin hekim ve hastane seçiminde etkili olup olmadığının belirlenmesidirSosyal medya araçları kullanılarak Tokat ilinde hekim/hastane seçiminin ne düzeyde olduğunu ölçmek amacıyla yapılan çalışmada ilgili veriler yüz yüze görüşmeye dayalı anket yöntemiyle elde edilmiştir. Oluşturulan ankette birinci bölümde, katılımcıların demografik özellikleri, internet/ sosyal medya kullanım amaçları ve sağlık hizmetlerine yönelik sosyal medya kullanımlarının değerlendirildiği 27 adet soru mevcuttur. İkinci bölümde ise 5'li likert ölçeği kullanılarak hazırlanmış sosyal medyada satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışı hakkında verilen ifadelere katılma derecelerinin değerlenmesi amacıyla 16 soru bulunmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlar değerlendirilirken SPSS 22 ve Lisrel 9.1 gibi istatistik programlarına başvurulmuştur. Araştırmada öncelikle ankette yer alan sorulara frekans analizine ve sonra anket içerisinden belirlenen sorulara farklılık analizine başvurulmuştur. Bu aşamalardan sonra bağımsız örneklemler için One way Anova testi ve Post Hoc testi uygulanmıştır. Anketin güvenilirlik analizi için Alfa yöntemi (Cronbach Alfa Katsayısı) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında sosyal medyayı öğrenci ve 21-30 yaş grubunun tercih eden kişilerin fazla çıkması sağlık hizmetleri sunumunda genç kesime yönelik farkındalık yaratacak ve tüketici davranışı sergilemelerine neden olacak sosyal medya uygulamaları oluşturulabilir. Aynı zamanda memnuniyet/memnuniyetsizlik oranlarının %80 üstü çıkması bunları dikkate alacak sosyal medya ortamlarının oluşturulmasına ve kişilere birebir cevap verilmesini sağlayacak sosyal medya kanalları oluşturulması önerilebilir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Sağlık Hizmeti, Tüketici Davranışları.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether social media usage is effective in choosing physicians and hospitalsIn order to measure the level of hospital / physician selection in Tokat by using social media tools, related data were obtained by face-to-face interview method. In the first part of the survey, there are 27 questions that evaluate the demographics of the surveyors, their internet/ social media use objectives and their use of social media for health care. In the second section, there are 16 questions to assess the degree of participation in statements about consumer behavior before and after purchase on social media prepared using a 5-point likert scale. While evaluating the results, statistical programs such as SPSS 22 and Lisrel 9.1 were used. In the research, firstly, frequency analysis was applied to the questions in the survey and then the difference analysis was applied to the questions determined from the survey. After these steps, One way Anova test and Post Hoc test were used for independent samples. Alpha method (Cronbach Alpha Coefficient) was used for the reliability analysis of the questionnaire. Social media applications can be created in the results of the research that will cause students and people who prefer social media over 21-30 age groups to exhibit consumer behavior that will raise awareness for young people in the provision of Health Services. At the same time, it may be suggested that satisfaction/dissatisfaction rates rise above 80% to create social media environments that will take these into account and to create social media channels that will allow people to respond in person.Keywords: Social Media, Health Care, Consumer Behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleSosyal medyanın hekim/ hastane seçimine etkisi: Tokat il örneği
dc.title.alternativeThe effect of social media on doctor / hospital selection: Tokat case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-27
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmService
dc.subject.ytmHealth communication
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmBehavior
dc.identifier.yokid10236203
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid617387
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess