Hüseyin Rahmi Gürpınar`ın romanlarında aile ve çocuk eğitimi
dc.contributor.advisor | Göçgün, Önder | |
dc.contributor.author | Çelik, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:32:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:32:39Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235709 | |
dc.description.abstract | İlk romanından başlayarak toplumdaki aksaklıkları işleyen Hüseyin Rahmi Gürpınar, bu özelliğini tüm yaşamı boyunca devam ettirdiği romancılığının ana konusu olarak kullanmıştır. O, bu aksaklıkların temelinde yatan neden olarak eğitimsizlik ve aile eksenli problemleri görmektedir.Hüseyin Rahmi eğitim konusundaki fikirlerini romanlarında işlerken, bunları doğrudan verme yolunu seçmemiştir. Bunun yerine ortaya çıkan durumların nedenlerini daha iyi anlatmak için kahramanlarının mazisine gider, onların eğitimini ve aile içinde yaşadıkları sıkıntıları, anne-babalarının onlara karşı sergiledikleri davranışları anlatır.Eğitimi yaşadığı çağdaki değişikliklerin üzerinden anlatan yazar, ailelerin çocuklarını yetiştirirken ortaya koydukları davranışları anlatmaktadır. Anne ve babanın bu konudaki rollerine tek tek değinerek konuyu daha da belirginleştirir. Babaların çocuklarının eğitimi konusunda daha pasif davranmalarını, bu konuda asıl yükün annelere kaldığını bu yüzden kadınların iyi bir şekilde eğitilmeleri gerektiğini düşünür.Çalışmamızda; yazarın eğitim, aile ve çocuk eğitimi ile anne ve babaların bu konularda sergiledikleri tutum ve davranışlar hakkında, satır aralarına serpiştirdiği düşüncelerini ortaya çıkarmaya gayreti içinde olduk. | |
dc.description.abstract | Starting from his novel, Hüseyin Rahmi Gürpınar indicated social problems in his books. He maintained this feature as main subject all his works. He assumed that main reason of social problems are lack of education and familial trouble.Hüseyin Rahmi Gürpınar choosed an undirect way rendering his ideas while writing his novels. He indicates education, behaviors and family structures of characters in his novels as explaining theirs past life particularly.The writer described child training using changes in the era when he lived. He emphasizes behaviors of parents towards their children. The writer indicates the subject refering roles of mother and father individually. He thinks fathers behave more ineffectively when growing children up than mothers. So, the mothers must be well-trained because of heavy task in child training.As a conclusion; I described Hüseyin Rahmi Gürpınar?s ideas about education, family structure and thoughts of parents about child training in my thesis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Hüseyin Rahmi Gürpınar`ın romanlarında aile ve çocuk eğitimi | |
dc.title.alternative | Family and child education in Hüseyin Rahmi Gürpınar?s novels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Family education | |
dc.subject.ytm | Gürpınar, Hüseyin Rahmi | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | New Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 431196 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322437 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |