Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragözoğlu, Şerife
dc.contributor.authorSüha, Burcu Kübra
dc.date.accessioned2020-12-10T09:32:33Z
dc.date.available2020-12-10T09:32:33Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2019-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235667
dc.description.abstractBu araştırma endotrakeal aspirasyon becerisi geliştirme ve hastanın aspirasyon ihtiyacını tanılamada son sınıf hemşirelik öğrencilerine uygulanan Yüksek Gerçekli Simülasyon (YGS) yönteminin klinik karar verme ve klinik uygulama üzerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma, ön-son test desenli ve randomize kontrollü deneysel araştırmadır. Grupların randomizasyonunda klinik karar verme puan ortalaması ve akademik başarı puan ortalaması esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemine araştırmaya alınabilme kriterlerini taşıyan öğrencilerden deney grubuna 19 ve kontrol grubuna 19 öğrenci seçilmiştir. Deney grubuna Yüksek Gerçekli Simülasyon eğitimi verildikten sonra klinik uygulama yaptırılmış, kontrol grubuna ise simülasyon eğitimi verilmeden klinik uygulama yaptırılmıştır. Araştırmamızda puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte (p>0.05), deney grubundaki hemşirelik öğrencilerin doğru klinik karar verme düzeyinin simülasyon eğitiminden sonra klinik uygulamada arttığı, kontrol grubundaki hemşirelik öğrencilerinin ise klinik uygulamaya başladığında deney grubundaki öğrencilerden daha yüksek olmasına rağmen, hastaya endotrakeal aspirasyon uygulamasından sonra düştüğü saptanmıştır. Bu çalışmada hastada endotrakeal aspirasyon ihtiyacını tanılama ve bu beceriyi doğru adımlarla gerçekleştirmede smülasyon eğitiminin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek etkiye sahip olduğu bulunmuştur (p<0.05). Çalışmamızdan elde edilen tüm bu bulgular doğrultusunda, senaryoya dayalı Yüksek Gerçekli Simülasyon uygulamasının hemşirelik öğrencilerini klinik uygulamaya hazırladığı ve klinik karar verme becerilerini güçlendirdiği söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Hemşirelik öğrencisi, yüksek gerçekli simülasyon, hemşirelik eğitimi, aspirasyon, klinik karar verme
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the effect of High Fidelity Simulation (HFS) method applied to senior nursing students in developing endotracheal aspiration skills and diagnosing the patient's aspiration need on clinical decision making and clinical practice.The research is a randomized controlled experimental research with a pre-post test design. In the randomization of the groups, the average clinical decision making score and the average academic success score were used as basis. Among the students meeting the criteria of being included in the study, 19 students were selected for the experimental group and 19 students for the control group. After the High Fidelity Simulation training was given to the experimental group, the clinical practice was done, and the control group was given clinical practice without simulation training. Although there was no statistically significant difference between the mean scores in our study (p> 0.05), the level of correct clinical decision making of the nursing students in the experimental group increased in clinical practice after the simulation training, while the nursing students in the control group were higher than the students in the experimental group when they started clinical practice. It was found that it fell after endotracheal aspiration. In this study, it was found that simulation training had a statistically significant high effect in diagnosing the need for endotracheal aspiration and performing this skill with the right steps (p <0.05).In line with all these findings obtained from our study, it can be said that the scenario-based High Fidelity Simulation application in teaching invasive care skills such as endotracheal aspiration prepares nursing students for clinical practice and strengthens their clinical decision-making skills.Keywords: Nursing student, High Fidelity Simulation, nursing education, aspiration, clinical decision makingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleEndotrakeal Aspirasyon Becerisini Geliştirmede Hemşirelik Öğrencilerine Uygulanan Yüksek Gerçekli Simülasyon Eğitiminin Klinik Karar Verme ve Klinik Uygulamaya Etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of High Fidelity Simulation Training Applied to Nursing Students on Clinical Decision Making and Clinical Practice in Developing Endotracheal Suctioning Skills
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-08
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmNursing care
dc.identifier.yokid10265944
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess