Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgüngör, Sevgi
dc.contributor.authorOral, Tuncay
dc.date.accessioned2020-12-10T09:32:29Z
dc.date.available2020-12-10T09:32:29Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235632
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ergenlerde kimlik statülerinin başarı amaç yönelimlerini yordamadaki rolünü incelemektir. Araştırma örneklemi, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Denizli il merkezindeki resmi liselere devam eden 467 öğrenciden (281 kız, 186 erkek) oluşmaktadır. Araştırma kapsamında ergenlerin kimlik statülerini ölçmek için Genişletilmiş Objektif Ego Kimlik Statüsü Ölçeği, başarı amaç yönelimlerini ölçmek için Başarı Amaç Yönelimleri Ölçeği kullanılmıştır. Verilerinin analizinde verilerin türüne göre, korelasyon (r), t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmış; F değerlerinin anlamlı olması durumunda farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Scheffe testi uygulanmıştır. Bunun yanı sıra, kimlik statülerinin, başarı amaç yönelimi üzerindeki yordama gücünü öğrenmek için regresyon analizi kullanılmıştır. Analizler SPSS 16.0 paket programı aracılığıyla .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, ergenlerin kimlik statüleri ve başarı amaç yönelimlerinin, cinsiyete, sınıf düzeyine ve okul türüne göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmektedir. Sonuçlar ayrıca, ergenlerin kimlik statülerinin başarı amaç yönelimlerini anlamlı olarak yordadığını göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the role of identity status in predicting achievement goal orientation in adolescents. The participants were, 467 students (281 female, 186 male) attending official high schools in Denizli Centrum in 2010-2011 academic year. In this study, identity status were measured with Extended Objective Measure of Ego Identity Status, achievement goal orientation was measured with Achievement Goal Orientation Scale. For data analysis depending upon the variety of data gathered, (t) and (r) correlation tests, Analysis of Variance (ANOVA) and Scheffe test were performed. Regression analysis was used to explore the effects of identity status on achievement goal orientation. Data analysis were conducted with SPSS 16.0 statistical package program in .05 significance level. Results show that, adolescents? both identity status and achievement goal orientation significantly differentiated according to the variables of gender, grade level and type of school. Results also show that, adolescents? identity status in predicting achievement goal orientation significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde kimlik statülerinin başarı amaç yönelimlerini yordamadaki rolü
dc.title.alternativeThe role of identity status in predicting achievement goal orientation in adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIdentity statuses
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmPuberty
dc.identifier.yokid439542
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322413
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess