dc.contributor.advisor | Ayiter, Elif | |
dc.contributor.author | Özenç, Kürşat Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:32:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:32:20Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235566 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar teknolojisiyle sarmalanmış bir dünyada gerçeğin ve sanallığın iç içe geçtiği ( mobius metaline benzediği) bir ortamda yaşıyoruz. Gerçek artık ne kadar gerçek sanal artık ne kadar sanal bunun ayırtına varmanın çok güç olduğu bir evreyi tecrübe ediyoruz. Bu proje bağlamında gerçeklik ve sanallık arasındaki bu iç içe geçmişlik görsellik ve tasarım araçlarıyla sorgulanmaya çalışıldı. Projenin kavramsalı olarak bu iç içe geçmişliğin bir diğer modeli sayabileceğimiz rüyalar seçildi. Rüyalar yaşamlarımızı sanal ortamlar gibi yalnızca görünüşte etkileyen 'gerçekliklerdir'. Bir tecrübe olarak rüya ve sanal ortam, bazen birbirlerinin yerini bile tutabilecek sıkı bir ilişki içerisindedirler. Gerçeklikle olan iç içe geçmiş ilişki bağlamında, hem rüya hem de sanal ortam yeni bir gerçeklik tanımına ihtiyaç duymaktadır. Gerçekliğin yeniden tanımlanması ya da yeni bir gerçeklik kurulması projenin temel itkilerinden birini oluşturmaktadır. Sanal gerçeklik tabanlı bir etkileşim tasarımı projesinde akla bu iki kavramın anahtar kelimeleri geliyor: etkileşim, çevrelenme, geri besleme gibi (sanal gerçeklik) kavramlarının göz önünde bulundurulduğu kullanıcı-odaklı, sezgisel, fonksiyonel estetik bir tasarım. Bir sonraki aşamada bu kavramların temellendiği bir altyapıyla projenin ortam(medium) seçimine sıra geldi. Sanal bir üniversitenin interaktif bir CD platformunda tasarımı ön görüldü. Uygulama aşamasında 2D grafik ( Photoshop, Freehand), 3D (3Ds Max, Maya)ve multimedia (Macromedia Director,Flash Mx) yazılımları kullanıldı. Anahtar Kelimeler: Arayüz tasarımı, sanal gerçeklik, konumlanma, gerçeklenme, bilinçaltı, bilinç, çevrelenme, etkileşim, etkileşim tasarımı, agent, rüyalar, psikoanaliz, itki, haz, kateksis. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT INTERACTED: INTERTWINING NATURE OF VIRTUAL REALITY A commentary on the visual language of Virtual Reality in the context of Interface(GUI) design Kürşat Fatih Özenç M.F.A., Visual Arts Visual Communication Design Supervisor: Elif Ayiter Spring 2004, v+33 pages In our highly computerized world, we live in an environment which resembles an intertwining mobius of 'real' and 'virtual'. In Interact-ed's visual context, the virtual and the real have been questioned with respect to this interrelation. The investigation is moreover done with the concept of dreams. Dreams, like virtual environments, affect our life 'apparently'; not 'really'. As affective experiences, virtual (environments) and dreams are tightly related to each other. In some conditions they become substitutes of themselves. In such a relation, both the virtual environments and dreams need a newly defined reality. Redefinition of reality or a construction of reality becomes the igniting drive of the project In the theoretical side of the thesis there has been a psychoanalytical reading of VR throughout the screen-based VR applications which has been classified as conscious and unconscious. From another point of classification a trilogy of VR which consists of unconscious, positioning and actualizing is proposed. In unconscious section, dynamics of pleasure, in the positioning the immersion, and in the actualizing interactivity is questioned with respect to project. In the implementation phase, 2D graphic (Photoshop, Freehand), 3D ( 3dsMax, Maya) and multimedia tools (Macromedia Director, Flash Mx) have been used. Key words: interface design, virtual reality, positioning, actualizing, unconscious, conscious, interactivity, immersion, agency, agents, dreams, drive, cathexis, pleasure. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Interacted: Interwining nature of virtual reality | |
dc.title.alternative | Interacted: Sanal gerçekliğin sarmalayan doğası | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Subconscious | |
dc.subject.ytm | Visuality | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Dream | |
dc.subject.ytm | Reality | |
dc.subject.ytm | Visual communication | |
dc.subject.ytm | Virtuality | |
dc.subject.ytm | Virtual environments | |
dc.subject.ytm | Psychoanalysis | |
dc.identifier.yokid | 163944 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 147775 | |
dc.description.pages | 50 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |