Painting and the pornographic: Marlene Dumas, Jenny Saville and plays of identifications
dc.contributor.advisor | Johnson, Lewıs Keır | |
dc.contributor.author | Durmuşoğlu, Övül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:32:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:32:00Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235363 | |
dc.description.abstract | Söz konusu tez iki çağdaş, kadın ressam olan Marlene Dumas ve Jenny Saville'inresimlerinde gerçekleşen özdeşleşme oyunları vasıtasıyla izleri sürülebilecek resim vepornografik arasındaki bağlantıları araştırmakta ve tartışmaktadır. İlk bölümdepornografi ile ilgili tartışmalar, bu tartışmalarda sistemli biçimde politize edilen cinselkimlik ve kadın bedeninin ele alırken sanat/pornografi karşıtlığından yola çıkandüşünme biçimi ve bu politize etme sürecindeki anlayış benzerlikleri ele alınıyor. Tezingeri kalan kısmında sanat/pornografi karşıtlığında düşünmenin kısıtlamları Dumas veSaville'in işleri üzerinden tartışılıyor. Bu ressamların modelleriyle farkli yollardanözdeşleşmeler kurarak aştıkları farklı görme/tecrübe etme biçimleri yoluyla resim vepornografik arasındaki ilişkide ortaya çıkan arzu süreksizlikleri araştırılıyor. Bu tezbedenleri imgeler içine çerçeveleme sorunsalını ve resmi sanat/pornografi karşıtlığıüzerinden düşünmenin yol açtığı kısıtlamaları Dumas ve Saville'in özdeşleşmeoyunlari vasıtasıyla tartışmaya açmayı hedefliyor. | |
dc.description.abstract | This thesis investigates and argues for instances of the affinity betweenpainting and the pornographic traced in plays of identifications taking place inpaintings of two contemporary women painters, Marlene Dumas and JennySaville. In the first part, it introduces debates around pornography, the crisis of asystematically politicized issue of gender in these debates and the similarity ofmentality in the elaboration of the female nude in the art/pornography opposition.In the rest of the thesis, shortcomings of thinking according to an opposition of artand pornography are argued through in relation to works of Dumas and Saville.Tracing their introduction of different ways of seeing/experiencing via identifyingwith their models in different ways, the discontinuities of desire in the affinitybetween painting and the pornographic are explored. This thesis attempts to openup the problematic of the framing of bodies in images and the limits of thinkingpainting in terms of the art/pornography opposition to discussion through Dumas'and Saville's plays of identifications. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Painting and the pornographic: Marlene Dumas, Jenny Saville and plays of identifications | |
dc.title.alternative | Resim ve pornografik : Marlene Dumans Jenny Saville ve özdeşleşme oyunları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 309811 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210848 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |