The game
dc.contributor.advisor | İstek, Ragıp | |
dc.contributor.author | Selimoğlu, Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:31:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:31:52Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235306 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar oyunları çokluortam ürünleridir ve çokluortam ürünleri iletişim araçlarıdır.Etkileşimin olanakları ile yapılabileceklerden bağımsız olarak önceden yüklenmiş birmesajın iletimi, çokluortam ürünlerinde öncelikli amaçtır. Video oyunlarının eğlendirmegörevi diğer çokluortam ürünlerine kıyasla yüksektir. Diğer çokluortam ürünlerimimaksine, etkileşim sadece navigasyon değildir ve eğlendirme işlevini yerine getiren anaunsurdur. Tüm video oyunlarında,etkileşim sonucu ulaşılması gereken bir başarı hedefivardır. Oyun ortamının etkileşime dayalı doğası nedeniyle bir oyuncu, içerikteki ideolojikmesajlarına bilinçli olarak katılmasa dahi bir oyunu oynamayı, dolayısıyla kendisinimesajların ulaşım alanı içinde tutmayı bilinçli ya da bilinçsizce sürdürebilir, Bir oyuncununiçeriğe dair nedenlerle bir oyunu oynamaya son verebilmesi, bir sinema izleyicisininizlemekte olduğu filmi aynı nedenle yarım bırakabilmesinden daha zordur çünkü videooyunları pasif şekilde izlenerek tüketilmezler, aktif olarak oynanırlar. Buna örnek olarakgerçek savaş olayları hakkında önyargılı ve taraflı mesajlar yayan militarist videooyunlarının militarizme ve ulusal fanatizme karşı sempati yaratabiliyor olmasınıgösterebiliriz.Bu proje, yukarıda tanımlanan duruma karşı sözkonusu oyunlarda kullanılmak üzereinsanların duyarlılıklarını arttırabilecek alternatif bir görsel dil yaratma çabasıdır. | |
dc.description.abstract | Video games are multimedia products. A multimedia product primarily functions as acommunication medium. To transmit preloaded messages to the users is a multimediaproduct?s highest priority mission regardless of the content,. Entertainment aspect is moreimportant in video games compared to other types of multimedia products and interactivityin video games is not simply navigating through the content. That is because video gameshave game dynamics. A person playing a video game attends more to the visual cover andthe game dynamics than the messages implied in the content. Because of the interactivenature of the medium, a player may keep playing a video game even if it containsideological messages that he wouldn?t willingly agree on, keeping himself within the effectof the messages, willingly or not. A movie viewer on the other hand, may stop the viewingprocess because of reasons related to the content. Difference is between the interactive andpassive nature of two media. Prime examples of this are the games that promote prejudicedviews on real life war events and transmit militarist messages in their content in order tostir sympathy towards legalized violence and nationalist fanaticism.This project is an experiment to create an alternative visual language that challenges thissituation detailed above by allowing people to feel discomfort through awareness of themilitarist messages in such video games. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | The game | |
dc.title.alternative | Oyun | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 172704 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204829 | |
dc.description.pages | 38 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |