The transition of history education and history textbooks in Europe from a nationalist discourse to a wider European-ness discourse
dc.contributor.advisor | Berktay, Halil | |
dc.contributor.author | Özyürek, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:31:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:31:51Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235302 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, eğitim metodları, materyalleri ve eğitim mentalitesi hala çoğunluklamilliyetçi olan Avrupa eğitim sistemindeki tarih öğretiminin daha geniş Avrupalılıkperspektifinin/söylevinin oluşmasına etkisinin ve Avrupa Birliği üyesi ülkelerdeki tariheğitiminin çerçevesinden Avrupa tarihinin problemli doğasını araştırmaktır. Avrupaülkelerindeki tarih eğitiminin ve tarih kitaplarının değişmesi ve eğitimdeki milliyetçiperspektiften daha geniş bir Avrupalılık perspektifine geçilmesi için olası yollar önermeyiamaçlamaktadır.Bu tez üç farklı araştırma aşaması etrafında organize edildi. lki milliyetçilik,historiyografi ve ?Avrupa? kavramı gibi önemli kavramların tarihsel ve teorikaraştırılmasıydı. kinci araştırma aşaması, tarih eğitiminin teorik kavramlarının gerçek hayatuygulamaları ve yansımaları hakkında yapildi. Bu uğurda, milliyetçilik, eğitim ve modernitearasındaki ilişki incelendi; Gençlik ve Tarih anketi kullanılarak Avrupa tarih eğitimi,öğrencilerin ve öğretmenlerin tarihi algılamaları, hedefleri ve yöntemleri değerlendirildi; tarihboyunca değişen Avrupa algısını araştırmak için tarih eğitimi ve okul tarih kitapları ülke ülkeincelendi; ve son olarak Avrupa'daki tarih ders kitapları incelendi. kinci aşama aynı zamandaAvrupa Konseyi'nin tarih eğitimi hakkındaki görüşlerini, aktivitelerini ve teşebbüsleriniiçermektedir. Ek olarak, diğer uluslararasi ve bağımsız teşebbüslere de Avrupa'da daha genişbir Avrupalılık perspektifi oluşmasındaki katkıları açısından yer verilmiştir.Son aşama, tarih eğitiminde daha geniş Avrupalılık perspektifinin ne anlama geldiğini,ve Avrupa tarih eğitimindeki zaruri içeriğe bağlı ve daha önemli olarak metodolojiye bağlıdeğişiklikleri içermektedir. Kısaca, bu tez Avrupa tarih eğitimindeki daha geniş Avrupaliliksöylemine giden yolun varolan materyallerin etkili ve eleştirel kullanımından geçtiğini vebunun tarihin yeni bir söylevle yazımıyla değil ama tarihin yeni bir söylevle ?okunması?ylagerçekleşeceğini savunmaktadır. | |
dc.description.abstract | The objective of this thesis is to explore the problematic nature of European historythrough the history education in the European Union member states and the impact of historyeducation on the emergence of a wider European-ness discourse in education system of whichthe teaching methods, materials and teaching mentalities are still mostly nationalistic. It aimsto suggest possible ways to the change of nationalist history education and history textbooksin European countries and transition to a wider European-ness perspective/discourse.The thesis is organized around three different levels of research. The first one is thehistorical and theoretical studies of concepts such as nationalism, historiography and theconcept of ?Europe?. The second level of research is about the real-life practices andreflections of the theoretical concepts to history education. Here, the relationship betweennationalism, education and modernity is looked at; European history education, students? andteachers? perceptions of history, its aims and methodologies are evaluated through the Youthand History survey; history education and school history textbooks are studied nation bynation and lastly history textbooks in Europe are investigated to reach a complete evaluationof history education system. This level also included the Council of Europe?s views, activitiesand initiatives in history education in Europe. Plus, several other initiatives includingtransnational and independent ones are studied to reflect the institutional attempts in Europefor the emergence of a wider European-ness perspective.The last level included what a wider European-ness perspective in history educationmeans or should be, and the necessary content-related and more importantly, methodology-related changes in history education in Europe. In short, this thesis argued the way towards awider European discourse in history education in Europe can be reached through efficient andcritical use of available materials and through not the construction of a new discourse ofwriting history but ?reading? history. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Siyasal Bilimler | tr_TR |
dc.subject | Political Science | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | The transition of history education and history textbooks in Europe from a nationalist discourse to a wider European-ness discourse | |
dc.title.alternative | Avrupa'da Avrupa tarih(i) öğretimi ve tarih ders kitaplarının milliyetçi söylevden daha geniş bir Avrupalılık söylevine geçişi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Avrupa Çalışmaları Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 172909 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204838 | |
dc.description.pages | 436 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |