dc.contributor.advisor | Çelikel, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Keskin, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:31:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:31:41Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235204 | |
dc.description.abstract | Bu tezin ana konusu Hanif Kureishi?nin The Buddha of Suburbia ve The Black Album romanlarında popüler kültür, müzik ve yabancılaşma kavramlarını incelemektir. Roman, Asyalılar ve İngilizler arasındaki değerler değiş tokuşu sebebiyle bir kültürel melezlik örneğidir. Bu bağlamda karakterlerin ulusal, kültürel ve kişisel kimlikleri, tüketim toplumundaki globalleşme, aynılık ve popüler kültür aracılığıyla yeniden yapılandırılmıştır. İlk bölüm, her iki romanın öykülerini ve genel çerçevesini incelemek ve analiz etmek için kullanılan Kültürel Çalışmalar, Popüler Kültür Teorisi ve yapı sökücülüğün ana hatlarını sunmaktadır. İkinci ve üçüncü bölümler karakterlerin, çoğunluk içinde dışlanma ve kimlik sorunlarına neden olan modernleşme ve globalleşme ile dil, din, yemek, moda, müzik, gelenekler ve alışkanlıkları etkileyen popüler kültür içerisinde yeniden yapılandırılmış normların bir sonucu olarak yaşadıkları kimlik problemlerini ve yabancılaşmalarını sorgulamaktadır. Tüm bunlar The Buddha of Suburbia ve The Black Album?den alınan örnekler aracılığıyla incelemektedir.Bu tezin amacı, Hanif Kureishi?nin The Buddha of Suburbia ve The Black Album romanlarında hem Asya hem de İngiliz kültürlerinden gelen karakterlerin yabancılaşıp yabancılaşmadığını sorgulamaktır. Kimliklerinin yapıca sökülmüş versiyonları, aradaki uçurumu azalttığından, daha insancıl görünmesine rağmen, aynı zamanda kendi uluslarına, kültürel değerlerine, dillerine, estetik öğelerine ve normlarına yabancılaşmalarına sebep olmaktadır. Kureishi, hikayelerini sanatla, özellikle müzik ile, ve kimlik kazanım sürecinde kişinin üzerindeki etkisiyle paralel olarak kurgulamaktadır.Key Words: Kültürel Çalışmalar, Popüler Kültür, Yeniden yapılandırma, Kimlik, Yabancılaşma, Müzik, Globalleşme, Aynılık, Kültürel Melezlik, Din, Dil, Moda. | |
dc.description.abstract | The main topic of this study is to analyse the concepts of popular culture, music and alienation in Hanif Kureishi?s The Buddha of Suburbia and The Black Album. The novel is an example of cultural hybridity due to the influence of exchanging values between Asian and English people. In this sense, national, cultural and personal identities of the characters are deconstructed through globalisation, sameness, and popular culture in consumer society.Chapter one presents an outline of Cultural Studies, the Theory of Popular Culture and deconstruction which are used to criticise and analyse the frames and stories of both novels. Chapter two and three give an explanation of characters? identity problems and alienation due to racial and ethnic differences as a result of being an outsider in the majority, modernisation and globalisation which cause sameness and problem of identification, and deconstructed norms within popular culture that influence language, religion, cuisine, fashion, music, traditions and customs. All these are analysed through examples from The Buddha of Suburbia and The Black Album.The purpose of this thesis is to assert that Hanif Kureishi?s The Buddha of Suburbia and The Black Album have alienated characters from both Asian and English cultures. The difference between their ethnic roots are deconstructed with globalisation and popular culture. Although the deconstructed version of their identities appear to be more humanitarian, since the gap is diminished, it also causes alienation to their own nations, cultural values, language, aesthetics, and norms. Kureishi creates his stories in accordance with arts especially music and its influence upon the identity process.Key Words: Cultural Studies, Popular Culture, Deconstruction, Identity, Alienation, Music, Globalisation, Sameness, Cultural Hybridity, Religion, Language, Fashion. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Popular culture, music and alienation in Hanif Kureishi`s The Buddha of Suburbia and The Black Album | |
dc.title.alternative | Hanif Kureishi'nin The Buddha of Suburbia ve The Black Album romanlarında popüler kültür, müzik ve yabancılaşma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Batı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10010223 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345274 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı | |