Show simple item record

dc.contributor.advisorErgüder, Üstün
dc.contributor.authorGarcia Miraz, Maria Josefa
dc.date.accessioned2020-12-10T09:31:42Z
dc.date.available2020-12-10T09:31:42Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235191
dc.description.abstractÖZETYÜKSEK ÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCENİNAVRUPA BOYUTU'NUN YARATILMASIMARIA JOSEFA GARCIA MIRAZAvrupa Çalışmaları, Yüksek Lisans Tezi, 2007Danışman: Prof. Dr. Üstün ErgüderAvrupa'da Yüksek Öğretim, Kalite Güvence, Akreditasyon, Bolonya Süreci, ÜniversitelerdeÖzerklik.Bu tezin ana amacı Avrupa'da yüksek öğretimdeki kalite güvence çalışmalarını incelemektir.Küreselleşme, finansal baskılar ve yüksek öğretim alanın gelişmesi, üniversiteleri değişimezorlayan faktörlerdir. Üniversitelerde özerklik, verimli bir şekilde uyum sağlamak açısındangereklidir. Bu değişimlerin nihai sonucu, hesap verilebilirliğe olan talep, yani kalitegüvenceye duyulan ihtiyaçtır.Ayrıca tezde, Bolonya Süreci ve Lizbon Stratejisi'nin Avrupa Yüksek Öğretim alanını neşekilde biçimlendirdiği analiz edilmektedir. Bu iki süreç aynı zamanda, kalite kavramı vekalite ölçme ve değerlendirme mekanizmalarıyla ilişkilendirilen değerleri tanımlar. Ortayaçıkan Avrupa kalite güvence kavramı, daha yerleşmiş olan ABD'deki modeli referansalmıştır. Buna bağlı olarak, tezimde bu iki sistemi kıyasladım ve kalite değerlerinde veuygulamalarında birleşmeye giden dünya trendini tanımladım. Son olarak kalitedeğerlendirme konusunda karşılaşılan bazı sorunları analiz ettim.
dc.description.abstractABSTRACTBUILDING A EUROPEAN DIMENSION OF QUALITY ASSURANCE IN HIGHEREDUCATIONMARIA JOSEFA GARCIA MIRAZEuropean Studies, M.A. Thesis, 2007Supervisor: Professor Üstün ErgüderHigher Education in Europe, Quality Assurance, Accreditation, the Bologna Process,University Autonomy.The ultimate goal of this dissertation is to analyze the state of quality assurance inEurope. A series of factors such as globalization, financial pressures and highereducation expansion are forcing the universities to change. University autonomy isrequired in order to adapt efficiently. The ultimate consequence of all thesetransformations is a demand for accountability which translates in a need for qualityassurance.Moreover, how the Bologna process and the Lisbon Strategy are shaping the impactof European Higher Education area is analysed in the thesis. These two processes arealso defining the European values attached to the concept of quality and the bestmechanisms to measure and assess quality. The emerging European qualityassurance is taking as a reference the more established U.S model. Based on thispromise I compare both systems and identify a world trend towards convergence inquality values and practices. Finally, a series of challenges in the assessment ofquality are analysed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleBuilding a European dimension of quality assurance in higher education
dc.title.alternativeYüksek öğretimde kalite güvencenin Avrupa boyutunun yaratılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid172929
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204515
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess