Yeşilçam melodramatic imagination and its influence on the new Turkish cinema
dc.contributor.advisor | Kahraman, Hasan Bülent | |
dc.contributor.author | Pehlivan, Behice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:31:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:31:33Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235101 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de, özellikle 1960 ve 1975 yılları arasında, dramatik sosyo-ekonomik değişimler ve modernizasyon projesinin hegemonik ideolojisi altında melodramatik sinemanın popülerliği ve etkisi arttı. Melodram, bu yeni gelişen sosyal düzen için yeni bir ahlak anlayışı yaratmaya çalışıyordu. Bu zaman zarfında Yeşilçam'ın melodramatik hayalgücü, karakteristik bir Türk melodram geleneği yaratmayı başardı. Bu tez, Yeşilçam'ın bu melodramatik hayalgücünün 1990 sonrası Türk sineması üzerine etkilerini araştırmaktadır. Bu yeni Türk sinemasının öne çıkan bazı örneklerine (Zeki Demirkubuz, Nuri Bilge Ceylan ve Yavuz Turgul) odaklanan bu analiz, yeni Türk sinemasının temelindeki Yeşilçam melodram geleneğini tanımlıyor. Bu tez, melodramatik anlatım yapısını, melodramatik hayalgücünün tarihsel ve kültürel temellerini, ve Türkiye'de melodram geleneğini oluşturan Yeşilçam melodramının temel karakteristiklerini incelemektedir.Anahtar kelimeler: melodram, Türkiye, modernizasyon, Yeşilçam, sinema | |
dc.description.abstract | In Turkey, especially between 1960 and 1975, the popularity and influence of melodramatic cinema grew during dramatic socio-economic changes and hegemonic ideology of modernization project; melodrama tried to create a new morality for this emerging social order. The melodramatic imagination of Yeşilçam during this time period achieved formation of a characteristic Turkish melodramatic tradition. This thesis attempts to explore the influence of the melodramatic imagination of Yeşilçam on the post 1990s Turkish cinema. Focusing on some prominent examples (Zeki Demirkubuz, Nuri Bilge Ceylan and Yavuz Turgul) of the new Turkish cinema, this analysis identifies Yeşilçam?s melodramatic tradition at the basis of this new cinema. The work of this thesis includes analysis of the structure of the melodramatic text, search for the historical and cultural background of melodramatic imagination, and investigation of the fundamental characteristics of Yeşilçam melodrama that forms the melodramatic tradition in Turkey.Keywords: melodrama, Turkey, modernization, Yeşilçam, cinema | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Yeşilçam melodramatic imagination and its influence on the new Turkish cinema | |
dc.title.alternative | Yeşilçam melodramatik hayalgücü ve yeni Türk sineması üzerindeki etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9005568 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 208432 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |