Soduz, audio visual noise project
dc.contributor.advisor | Artut, Hüseyin Selçuk | |
dc.contributor.author | Mihçi, Gürkan Maruf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:31:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:31:24Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235023 | |
dc.description.abstract | Günümüz sanatı ve tasarımında, özellikle bilgisayarın sanata, müzige, sese ve tasarımagirmesiyle, sanatçılar ve tasarımcılar gürültüyü bir kaynak olarak kullanmaya basladılar, vebununla birlikte gürültü estetigi ortaya çıktı. Ses örnekleri, tekrar düzenlenen canlı sesler,sinyal isleme sistemleri, sanal stüdyo teknolojileri v.b. Tüm bu sistemler insan ve teknolojiarasında degisik etkilesimler yapmakta. Bunlardan bazıları laptop music, intelligent dancemusic (IDM), glitch, microsund, noise and breakcore olarak adlandırılmakta olmalarınaragmen, bunlardan çogu parçalarında gürültüyü yaratıcı bir kanyak olarak kullanmakta.Bu çalısmanın meydana çıkma amacı görsel ve isitsel gürültüyü arastırmak vedegerlendirmek, ve görsel ve isitsel disiplinlerdeki gürültünün etkilerini belirlemek. Bunagöre, Bu çalısma, gürültüyü bir kaynak olarak kullanarak, bu disiplinlerde isler üretmek, veayrıca, gürültüyü yersiz yurtsuz bir ses ve görüntü olarak tanımlamak. | |
dc.description.abstract | In contemporary field of art and design, especially after the injection of computer into theartistic production process of art, music, sound and design, artists and designers had begun touse noise as a source thus the noise aesthetics emerged. Samples, re-arrangements of livesounds, signal processing systems, virtual studio technologies and many other systemsprovide different interactions between music and human. Some of those pieces produced viathose systems are called laptop music, intelligent dance music (IDM), glitch, microsound,noise and breakcore; in this wide range of genres, noise as a creative source becomes theircommon feature.This study emerged to research and examine audiovisual noise, as well as to determinate theeffects of noise in aural and visual disciplines. In addition to that, the project, the practicaloutcome of this study, consists of a set of works in the range of those disciplines byemploying noise as a source; noise here is defined as a form which is constituted bydeterritorialized sounds and images. The content of the project is derived from the analysisgenerated in this research; therefore it is a composition of works in both audio and visualformats. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Soduz, audio visual noise project | |
dc.title.alternative | Soduz, görsel işitsel gürültü projesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9008269 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 208429 | |
dc.description.pages | 39 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |