Show simple item record

dc.contributor.advisorArtut, Hüseyin Selçuk
dc.contributor.authorMihçi, Gürkan Maruf
dc.date.accessioned2020-12-10T09:31:24Z
dc.date.available2020-12-10T09:31:24Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235023
dc.description.abstractGünümüz sanatı ve tasarımında, özellikle bilgisayarın sanata, müzige, sese ve tasarımagirmesiyle, sanatçılar ve tasarımcılar gürültüyü bir kaynak olarak kullanmaya basladılar, vebununla birlikte gürültü estetigi ortaya çıktı. Ses örnekleri, tekrar düzenlenen canlı sesler,sinyal isleme sistemleri, sanal stüdyo teknolojileri v.b. Tüm bu sistemler insan ve teknolojiarasında degisik etkilesimler yapmakta. Bunlardan bazıları laptop music, intelligent dancemusic (IDM), glitch, microsund, noise and breakcore olarak adlandırılmakta olmalarınaragmen, bunlardan çogu parçalarında gürültüyü yaratıcı bir kanyak olarak kullanmakta.Bu çalısmanın meydana çıkma amacı görsel ve isitsel gürültüyü arastırmak vedegerlendirmek, ve görsel ve isitsel disiplinlerdeki gürültünün etkilerini belirlemek. Bunagöre, Bu çalısma, gürültüyü bir kaynak olarak kullanarak, bu disiplinlerde isler üretmek, veayrıca, gürültüyü yersiz yurtsuz bir ses ve görüntü olarak tanımlamak.
dc.description.abstractIn contemporary field of art and design, especially after the injection of computer into theartistic production process of art, music, sound and design, artists and designers had begun touse noise as a source thus the noise aesthetics emerged. Samples, re-arrangements of livesounds, signal processing systems, virtual studio technologies and many other systemsprovide different interactions between music and human. Some of those pieces produced viathose systems are called laptop music, intelligent dance music (IDM), glitch, microsound,noise and breakcore; in this wide range of genres, noise as a creative source becomes theircommon feature.This study emerged to research and examine audiovisual noise, as well as to determinate theeffects of noise in aural and visual disciplines. In addition to that, the project, the practicaloutcome of this study, consists of a set of works in the range of those disciplines byemploying noise as a source; noise here is defined as a form which is constituted bydeterritorialized sounds and images. The content of the project is derived from the analysisgenerated in this research; therefore it is a composition of works in both audio and visualformats.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSoduz, audio visual noise project
dc.title.alternativeSoduz, görsel işitsel gürültü projesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9008269
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208429
dc.description.pages39
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess