Show simple item record

dc.contributor.advisorAyıter, Elif
dc.contributor.authorÇetinkaya, Mehveş
dc.date.accessioned2020-12-10T09:31:16Z
dc.date.available2020-12-10T09:31:16Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/234927
dc.description.abstractWith improving technologies and production techniques specifications of different products in a category become very similar and design turns into a crucial element to create distinction. To make a difference amongst products, each brand tries to create a common language in all of its visual elements and aims to give a message to the consumer about its identity. Since design is such a significant aspect in branding, can consumer perceptions about a product be manipulated through graphic design? This project focuses on the creation of different identities for a single product and tries to see the results of this production on consumers.
dc.description.abstractGünümüzde, tasarımın markalaşma üzerinde etkisi şüphesizdir. Gelişen teknolojiler ve üretim yöntemleri ile aynı kategorideki farklı ürünlerin özellikleri birbirlerine çok benzemeye başlamakta ve tasarım farklılaşmak için kritik bir eleman olmaktadır. Diğer ürünler arasında fark yaratabilmek için, her marka tüm görsel elemanları arasında ortak bir dil oluşturmaya çalışmakta ve tüketiciye kendi kimliği ile ilgili mesaj vermek istemektedir. Tasarımın bu kadar etkili bir eleman olmasından dolayı, bir ürün hakkındaki tüketici algıları grafik tasarımı aracılığı ile manipule edilebilinir mi? Bu proje bir ürün için farklı kimlikler yaratımı ve bu yaratımın tüketici üzerindeki etkilerinin sonuçlarına odaklanmaktadır.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleManipulating consumers through graphic design: A project about the effects of graphic design on branding and consumer perceptions
dc.title.alternativeTüketiciyi grafik tasarımı ile manipule etmek: Grafik tasarımının markalaşma ve tüketici algısı üzerinde etkisine dair bir proje
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmConsumer conscious
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.subject.ytmOdor
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmPackaging design
dc.subject.ytmAdvertising
dc.identifier.yokid310540
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226794
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess