Show simple item record

dc.contributor.advisorCandan, Can
dc.contributor.authorAsan, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-10T09:31:11Z
dc.date.available2020-12-10T09:31:11Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/234854
dc.description.abstractTamamlayıcı metin niteliğindeki bu çalışma, zaman, bellek, deneyim, home movie, ve deneysel video gibi kavramlar çerçevesinde son iki yılda ürettiğim beş işin (dört deneysel video, bir görsel işitsel yerleştirme) okumasını yaparak, bu işlerin metinsel altyapısını sunmayı amaçlamaktadır. Tartışılan tüm kavramlar, özelde fotoğraf ve hareketli görüntü bağlamında anlamlandırılmaya çalışılmış ve bunu takiben işlerim bu kavramlar üzerinden yorumlanmıştır. İşlerimin özünde deneyim, performativite ve bunların temelini oluşturduğuna inandığım zaman ve bellek kavramları yatmaktadır. İşlerimde genellikle farklı araçlar (video, fotoğraf, ses) ile topladığım imgeleri yeniden bir araya getirerek başka bir anlam ve algı yaratmaya çalıştım. Yani normalde ancak birer anı, belge, gerçeğin yeniden sunumu olabilecek bu kişisel imgeler, süreç içerisinde bağlamlarından soyutlanarak çeşitli okumalara imkân verecek nitelikler kazanmaktadır.
dc.description.abstractThis study of complementary text quality aims at offering textual basis of my five works (four experimental videos and one audio-visual installation) produced in the last two years within the framework of the concepts such as time, memory, experience, home movie and experimental video through interpreting these. All concepts discussed have been attempted to be explained/given a meaning particularly in the context of photograph and moving image, and then, my works have been interpreted over these concepts. In the core of my works, there lie concepts of experience and performativity, and time and memory that I believe to constitute the base of the former two. In my works I attempted to create a different meaning and perception by combining together the images I collected generally via several media (video, photograph, sound). Thus, by being abstracted from their contexts through the process, these personal images, which could merely be a memory, document, representation of reality, gain some qualities to provide opportunities for various interpretations.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleWandering
dc.title.alternativeDolaşma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmExperimental analysis
dc.subject.ytmFilm condensation
dc.subject.ytmTime perception
dc.subject.ytmVideotape recording
dc.identifier.yokid314089
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226609
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineGüzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess