Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Hüseyin
dc.contributor.authorÇinar, Enes
dc.date.accessioned2020-12-10T09:31:10Z
dc.date.available2020-12-10T09:31:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/234853
dc.description.abstractBu araştırma, `İhtiyaç Odaklı Kur'an Kurslarında` yapılan din eğitimi çalışmaları programının uygulanabilirliğini belirlemek, öğretim materyallerinin yeterliliğini değerlendirerek öğretime katkısını test etmek, kursta öğrenilen bilgilerin ailelerin dini hayatına etkisini belirlemek, kursların fiziki şartlarının öğrenme üzerine engellerini değerlendirmek, öğreticilerin eğitim düzeylerini sorgulamak, öğrenci profilini ortaya koymak ve İhtiyaç Odakları Kur'an Kurslarında yetişkinlere yönelik verilen eğitimin uygulanmasındaki sorunları ortaya çıkararak çözüm üretmek amacını taşıyan bir alan araştırmasıdır.Bu araştırmada örneklem olarak Ankara il merkezinin dört ilçesinde 2017–2018 eğitim öğretim yılında Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren dört Kur'an kursu seçilmiştir. Bu kurslarda eğitim gören 48 öğrenci, görev yapan 48 kadrolu öğretici ve 48 Geçici öğretici ile `Odak Grup Görüşmesi` çalışması yapılmıştır.Bu araştırma dört bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde; Yetişkin eğitimi başlığı altında yetişkinlik dönemleri, yetişkin eğitiminin gerçekleştirme ortamları ve yetişkin din eğitimi hakkında bilgiler verilmiştir.İkinci bölümde; Kur'an kurslarının tarihsel gelişimi incelenmiş ve peygamber efendimizden günümüze kadar yapılan uygulamalar ve eğitim ortamlarının bilgileri incelenmiştir.Üçüncü bölümde ise; öğrenci ve öğreticilerle yapılan odak grup görüşmesinden elde edilen bulgular yorumlanmıştır.Son bölümde ; `Sonuç ve Öneriler` başlığı altında ulaşılan sonuçlara ve bu çerçevede geliştirilen önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThis case study was aimed to determine the applicability of the religious education studies program in Need-Focused Quran Courses, to test the contribution of teaching by evaluating the sufficiency of instructional materials, to determine the effect of the learned knowledge on the religious life of the families of the participants, to evaluate the physical conditions of the courses on learning obstacles, to measure occupational competency of the educators , to determine the student profile, and to find out a solution to the problems of the education given to adults in the Need-Focused Quran Courses.Four Quran courses under the Presidency of Religious Affairs were selected as a sample found in four provinces of the Ankara in the academic year of 2017-2018. The `Focus Group Interview` was conducted with 48 students who were trained in these courses, 48 educators and 48 temporary educators who were working in these courses.The research consisted of four chapters. In the first chapter named adult education, information was provided about adulthood periods, adult learning environments and adult religious education. In the second chapter; the historical development of the Quran courses examined and the practices of the educational settings from the Prophet to this day. In the third chapter, the findings from the focus group interview with the students and the educators were interpreted.In the last section; The conclusions reached under the heading `Conclusions and Recommendations` and the proposals developed in this framework are included.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleİhtiyaç odaklı Kur`an kurslarında yetişkinlerin eğitimi (Ankara örneği)
dc.title.alternativeAdults education in need-focused Quran courses (Ankara sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-31
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmKoran schools
dc.identifier.yokid10213424
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525837
dc.description.pages294
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess