Critique Duo: A socio-political critique on contemporary society with two short films
dc.contributor.advisor | Wong, Yoong Wah Alex | |
dc.contributor.author | Şen, Ferhat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:31:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:31:08Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/234824 | |
dc.description.abstract | Eleştirel İkili, günümüz toplumuna sosyo-politik açından eleştirel yaklaşım sergileyen iki kısa filmden oluşmaktadır. İlk film olan Sarı Çizgiyi Geçmek, eleştirel düşünme, şartlanma, entellektüel bağımsızlık ve sürü psikolojisi gibi konuları işlerken ikinci film Aile Fotoğrafı, ailede ve ülke yönetiminde otoriteryenizm, toplumların ergenliği ve bireylerin karar verme mekanizmaları gibi konulara değinmektedir. Filmler problemleri benzetmeler yardımıyla dolaylı olarak ortaya koyaraken eleştirel ve analitik bir yaklaşımla sorular sordurtmaktadır. Bu makale, filmlerin atıfta bulunduğu konuların teorik yanlarını ve felsefeyle olan bağlantılarını işlemektedir. Sinemanın felsefe, sosyoloji ve politika ile ilgisine dair genel bir çerçeve çizerek filmlerin alt metinlerini irdelemektedir. Eleştirel İkili doğrudan bir çözüm önermemekte; bunun yerine daha çok izleyicinin ve okuyucunun işlenen konulara dair farkındalığını sağlamakta ve onları yeniden düşünmeye sevketmektedir. | |
dc.description.abstract | Critique Duo is a short film project composed of two short films which are based on the themes of socio-political critique in contemporary societies. Critical thinking, conditioning, intellectual independence and herd behavior are the topics discussed with the first film, Crossing the Yellow Line. Authoritarianism in family and government, adolescence of societies and decision making mechanisms in individuals are discussed in the second film, Family Portrait. The films state the problems indirectly with the use of metaphors and raises questions with a critical and analytical approach. This paper discusses theoretical parts of the issues that those two films refer in relation to philosophy. In addition to giving a general outlook of cinema and its relation to philosophy, sociology and politics, the paper discuss more on the subtexts of films. Critique Duo does not directly propose a solution. Rather, it opens a way for the audience to be aware of those problems and evoke the audience to re-think. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Critique Duo: A socio-political critique on contemporary society with two short films | |
dc.title.alternative | Eleştirel İkili: İki kısa film ile günümüz toplumu üzerine sosyopolitik eleştiri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.subject.ytm | Authoritarianism | |
dc.identifier.yokid | 314334 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226742 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |