Show simple item record

dc.contributor.advisorAtiyas, İzak
dc.contributor.authorKoç, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-10T09:31:01Z
dc.date.available2020-12-10T09:31:01Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/234743
dc.description.abstractBu tez, pazara önceden girmiş olan yerleşik işletmecilerin lehine tüketicilerin geçiş maliyetlerinin bulunduğu bir pazarda, mobil telekomünikasyon işletmecilerinin fiyatlandırma stratejilerinin nasıl etkilendiğini incelemektedir. Söz konusu pazar iki safhadan oluşmaktadır. Birinci safhada yerleşik işletmeci pazardaki bütün tüketicilere sahip olup ikinci safhada pazara yeni giren bir iletmeciyle karşılaşmaktadır. İkinci safhanın başında pazara yeni katılan tüketiciler olacağından, pazarda hem işletmecilerini değiştirmeleri halinde geçiş maliyetlerine maruz kalacak bağımlı müşteriler hem de geçiş maliyetleri olmayan bağımsız müşteriler bulunacaktır. Ayrca, müşteriler çağrı yapmanın yanı sıra çağrı almaktan da fayda edinmektedirler ve bu kavram çağrı dışsallığı olarak müşterilerin fayda fonksiyonlarında yer almaktadır.Bu kapsamdaki çalışmalarımızın neticesinde, yerleşik işletmecinin pazara sonradan giren işletmeciye göre daha yüksek şebeke dışı fiyatlar belirleyerek geçiş maliyetlerinin avantajını kullanacağı görülmektedir. Böylelikle, şebeke dışı çağrı sayısı azalacağından yeni işletmecinin aboneleri daha az çağrı almakta ve bu durum da aboneler açısından yeniişletmecinin çekiciliğini azaltmaktadır. Dolayısıyla, yerleşik işletmeci geçiş maliyetlerinin avantajını kullanarak pazar dinamiklerini kontrol edebilmektir. Ayrıca, bu tez göstermektedir ki; yerleşik işletmecinin pazar payı arabağlantı ücretlerinin artmasıyla orantılı olarak artış göstermektedir. Bu yüzden yerleşik işletmecinin yüksek arabağlantı ücretleri tercih edeceği söylenebilmektedir. Tüketicilerin refah seviyeleri üzerine yaplan analizin sonucunda ise hem fiyat farklılaştırmasına izin verildiği hem de şebeke içi - şebeke dışı fiyat farklılıklarına izin verilmediği durumlarda geçiş maliyetlerinin tüketici refahını düşürdüğü görülmektedir. Bu nedenle, pazardaki geçiş maliyetlerini ortadan kaldırmaya veya azaltmaya yönelik düzenlemelerin uygulanmasının en iyi yöntem olacağı söylenebilir.
dc.description.abstractThis thesis analyzes how the pricing decisions of mobile telecommunication operators are affected in a market where consumers' switching costs exist in favor of the incumbent rm which entered the market earlier. The market consists of two periods such that an incumbent firm owns all consumers in the first period and faces a new entry in the second period. As long as new consumers enter the market in the beginning of the second period, there will be both attached customers who suffer switching costs if they cancel their contract and subscribe to the new entrant and also unattached customers with no switching costs. In addition, the consumers attach value to receiving calls as well as making calls which will be introduced into their utilities by the concept of call externality.In this context, the incumbent firm will exploit switching costs by increasing off-net prices higher than the new entrant's so that it decreases the attractiveness of the new entrant's network due to the fact that it lowers the amount of calls that a subscriber of the new entrant receives. Therefore, the incumbent rm will be able to manipulate the market dynamics through its tariffs by seizing the opportunity of switching costs. Moreover, this thesis shows that the incumbent's market share increases with the access charges so that the incumbent will prefer higher access charges. In terms of welfare analysis, it would be inferred that switching costs will decrease consumer surplus in both price-discrimination and non-discriminatory prices cases. Therefore, the best practice would be imposition of remedies which eliminate or reduce switching costs in the market.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleThe effects of switching costs over the pricing strategies of operators in mobile telecommunications market
dc.title.alternativeMobil telekomünikasyon pazarında geçiş maliyetlerinin işletmecilerin fiyatlandırma stratejileri üzerine etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmTelecommunication
dc.subject.ytmRegulation
dc.subject.ytmPrice discrimination
dc.subject.ytmCompetition policies
dc.subject.ytmTelecommunication industry
dc.subject.ytmTelecommunication policy
dc.subject.ytmTelecommunication sector
dc.subject.ytmPrice policies
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid318446
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226797
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess