Show simple item record

dc.contributor.advisorErdal, Barış
dc.contributor.authorGüner, Serhat Ufuk
dc.date.accessioned2020-12-10T09:30:40Z
dc.date.available2020-12-10T09:30:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/234438
dc.description.abstractBu araştırma; ülkemizde keman ve keman eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezlerinin sınıflandırılarak ortaya konulması amacıyla yapılmış, nitel araştırma yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı, durum belirlemeye yönelik betimsel bir çalışmadır. Yapılan çalışmada öncelikle sanat ve eğitimin tanımları yapılmış, sanat ve eğitim arasındaki ilişki anlatılmıştır, yaylı çalgılar ve araştırmaya konu olan keman çalgısı hakkında yapısal bilgi ve tarihçe bilgilerine yer verilmiştir. Yurt içinde lisansüstü tez analizi yapılan lisansüstü çalışmalar araştırılmış, belirlenmiş olan problem cümlesi ve alt problemlere cevaplar aranmıştır. Keman ve keman eğitimi alanlarındaki lisansüstü eğitimin önemine değinilerek 1986 – 2018 yılları arasında keman ve keman eğitimi alanlarında yapılan 239 adet lisansüstü tez ile ilgili detaylı incelemeler yapılmış ve veriler gruplandırılmıştır. Elde edilen veriler ışığında ülkemizde keman ve keman eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezler; a) alanlarına, b) yıllara, c) tez türlerine, d) üniversitelere, e) işlemiş olduğu müzik dönemleri ve ele alınan bestecilere, f) araştırmalarda kullanılmış olan yöntemlere g)en çok lisansüstü çalışma yapan üniversitelerin işledikleri konulara yönelik sonuçlara ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlar yorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında; a) keman alanında yapılan lisansüstü çalışmalarda çoğunluğu %82 oranı ile keman eğitimi alanının oluşturduğu, b) keman ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmaların büyük çoğunluğunun %8,8'lik oranla 2018 ve 2016 yılında yapıldığı, c) yüksek lisans tezlerinin %74,5'lik oranla çoğunlukta olduğu, d) en fazla çalışma yapılan üniversitenin %25,9'luk oranla Gazi Üniversitesi olduğu, e) yapılan lisansüstü çalışmalar incelendiğinde; %8,4'lük oranıyla en fazla çağdaş dönem ve çağdaş Türk müziği döneminin işlendiği ve J. S. Bach'ın %2,1 işlenme oranı ile tezlerde en fazla konu edilen besteci olduğu, f) yapılan 239 lisansüstü çalışmasının kullanılmış olan yönteme göre dağılımına bakıldığında %31,4'lük oranla analiz yöntemi kullanılmış, g) yapılan araştırmanın en çok lisans üstü çalışma yapan üniversitelerin işledikleri konulara bakıldığında ; %2,9'luk oranla J.Brahms, Ahmet Adnan Saygun, Beethoven en çok keman eserleri en çok incelenen sanatçılar olmuştur,%1,4'lük oranla yöresel Türk ezgilerinin keman tekniği açısından en çok incelendiği bölge Ege bölgesi olmuştur, %2,2'lik oranla en çok incelenen keman çalma tekniği Galamıan tekniği olmuştur, A.G.S.L' de keman eğitimi programları incelenme oranının %7,4 olduğu görülmektedir, %8,8'lik oranla keman eğitimi programının konu edildiği görülmektedir, %8,1'lik oranla keman eğitimi performansları incelenmiştir, %3,7'lik oranla keman eğitiminde karşılaşılan problemlere yer verilmiştir, %0,7'lik oranla en çok işlenen keman etütleri Otokar Sevcık, Jacob Dont 24, Kreutzer olmuştur, %1,5 lik oranla en çok işlenen müzik dönemleri 19 ve 20. Yy olmuştur, %3,6'lık oranla en çok işlenen keman metodu Suzuki olmuştur, %0,7 oranla yapılan çalışmalarda uzman görüşlerine başvurulmuştur.Anahtar Kelimeler: Müzik, Keman, Keman Eğitimi
dc.description.abstractThis research was made in our country to put forward the postgrad thesis which was made in the fields of violin and violin education by classifying them, qualitative research methods and techniques were used and it is a descriptive study to determine conditions. In the study which was made, art and education were primarily defined, the relationship between art and education was explained, structural and historical information about bowed string instruments and the violin which is the subject of the research was included. The postgrad studies of which postgrad thesis was made in the country were searched and the identified problem sentence and sub problems were searched for an answer. The importance of postgrad in violin and in the field violin educaiton were mentioned, 239 postgrad about which was made in violin and in the fields of violin educaiton between the years 1986 and 2018 were searched in detail and the data was grouped. According to the data we have, postgrad thesis in the fiedls of violin and violin education; we have the results of a) the fields b) the years c) kind of thesis d) the universities e) the music terms they applied and the composers who was tackled f) the methods used in researches g) the universities conducting researches most, according to the subjects they took.The results which were taken were commented. In the consideration of findings in the research; a) most of the potgrad studies in the fields of violin makaes up violin education with 80% b) most of the postgrad studies in the field of violin was made in 2016 and 2018 with 8.8% c) master degree thesis predominates with 74.5% d) the university which made the most researches is Gazi University with 25.9% e) when postgrad studies were examined, with 8.4% Modern Era and Modern Turkish Music was mostly handed and J. S. Bach was the most entreated composer in the thesis with 2.1% f) when the method used was used with 31.4% g) when we examined,the subjects which were handled at universities which made postgrad studies;J. Brahms, Ahmet Adnan Saygun, Beethoven's violin works were the most examined subjects with 2,9% The Aegean Region became the most examined region in terms of violin techniques of regional Turkish melodies, Galamian tecnique became the most examined technique with 2.3%, It is seen that ın A. G. S. L . the rate of violin education programs were 7.4%, With 8.8%, it is seen that violin educaiton program was treated, With 8.1.%, violin educacation program was examined, With 3.7%, it is mentioned about the problems in violin edication, With 0.7% the most handled violin etudes were Otokar Sevcik, Jacop Dont 24, Kreutzer, With 1.5% the most handled music eras were 19th and 20th centuries, With 3.6% the most handled violin method was Suziki, With 0.7% experts opinios were consulted in the studies which was made.Key Words: Music, Violin, Violin training,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÜlkemizde keman ve keman eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi (1986-2018)
dc.title.alternativeInvestigation of graduate thesis in violin and violin education in our country (1986-2018)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-14
dc.contributor.departmentMüzik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmGraduate
dc.subject.ytmPostgraduation thesises
dc.subject.ytmAcademic studies
dc.identifier.yokid10259351
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid560696
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess