Başlangıç flüt eğitiminde caz standartı eserlerinin kullanımı geleneksel etüt ve eserlerle öğretim yeterliliğinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Çelik, Serdar | |
dc.contributor.author | Akkaya Semiz, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:30:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:30:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/234346 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; Yükseköğretim Kurumlarının Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaverilen flüt eğitimi sürecinde uygulanmakta olan geleneksel repertuara ek olarak, cazmüzikte kullanılan; dizi, mod, eser ve etütlerinin, flüt eğitiminde kullanılabilirliğinisorgulamaktadır.Araştırmada; temel caz altyapısını içeren dizi, mod, etüt ve eserler, flüt eğitimiveren akademisyen, müzik öğretmeni ve çeşitli alanlarda görev alan flütistlereulaşılarak, eğitimlerinde kullanıp kullanmadıkları yönündeki görüşleri alınmıştır. Bugörüşler doğrultusunda elde edilen verilerin bir kısmı istatistiksel olarak, frekans (f) veyüzde (%) ile tablolaştırılıp sözel olarak açıklanmıştır. Bulgular doğrultusunda sonuçlaraçıklanarak, flüt eğitiminde caz müziği ve ögelerinin ne oranda kullanıldığı ifadeedilmiştir.Anahtar Kelimeler: Caz, Flüt, Klasik Batı Müziği , Flüt Eğitimi, Caz FlütEğitimi, | |
dc.description.abstract | This research; In addition to the traditional repertoire that was given in the MusicEducation Departments in the Higher Education Institutions in addition to the traditionalrepertoire practiced during the flute education process; examines the usability of series,modes, works and etudes in flute education.In the study; the main jazz infrastructure including series, modes, studies andartifacts, flutist academics, music teachers and the flutists involved in various fields havebeen reached and their opinions about whether they use their education. Some of thedata obtained in accordance with these opinions are tabulated by frequency (f) andpercentage (%) and explained verbally. According to the findings, the results wereexplained and the extent to which jazz music and its elements were used in the fluteeducation were stated.Key words : Jazz, flüte, classical musıc, flüte educatıon, Jazz flüte Education, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Başlangıç flüt eğitiminde caz standartı eserlerinin kullanımı geleneksel etüt ve eserlerle öğretim yeterliliğinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The use of jazz standard works in flute education comparison of teaching studies with traditional studies and works | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-31 | |
dc.contributor.department | Müzik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Flute | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Wind instruments | |
dc.subject.ytm | Jazz | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.identifier.yokid | 10245117 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 548538 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |