Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Selahattin
dc.contributor.authorVural, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-10T09:30:29Z
dc.date.available2020-12-10T09:30:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/234306
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bankacılık sektöründe internet bankacılığı ve mobil bankacılık uygulamalarının finansal hizmet kalitesinin müşterileri tarafından değerlendirme durumunun tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini Sivas İli'nde ikamet etmekte olan internet ve mobil bankacılık hizmetlerini kullanan banka müşterileri oluşturmaktadır. Yazıcıoğlu ve Erdoğan (2004)'e göre %5 örneklem hatasında sonsuz evrende 384 örneklem sayısı güvenilir sonuçlar vermektedir. Bu araştırmada güvenirliliği arttırmak adına kolayda örneklem yönetimi seçilerek 600 banka müşterisine anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formunda demografik özelliklere yönelik sorular, internet ve mobil bankacılık kullanım durumuna yönelik sorular ve müşterilerin internet bankacılığı ve mobil bankacılık uygulamalarının finansal hizmet kalitesinin algılamalarını tespit etmek amacıyla 5'li likert formunda ölçek yer almaktadır. Araştırmada veri analizi SPSS 23 paket programı ile yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortama gibi tanımlayıcı istatistiklerden ve ilişki analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda banka müşterilerinin internet ve mobil bankacılığa yönelik finansal hizmet kalitesi algılarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: İnternet Bankacılığı, Mobil Bankacılık, Hizmet Kalitesi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the status of the evaluation of the financial service quality of the Internet banking and mobile banking applications by the customers in the banking sector. The population of the study is composed of bank customers using internet and mobile banking services residing in Sivas Province. Yazicioglu and Erdogan (2004) according to the sample error of 5% in the infinite universe 384 sample number gives reliable results. In order to increase the reliability in this study, the sample management was selected easily and 600 bank customers were surveyed. A questionnaire was used as a data collection tool. The questionnaire includes questions on demographic characteristics, questions regarding the use of internet and mobile banking, and a 5-point Likert-type scale to determine the perceptions of the financial service quality of the customers' Internet banking and mobile banking applications. Data analysis was done by SPSS 23 package program. In the analysis of data, descriptive statistics such as frequency, percentage, environment and relationship analysis were used. As a result of the study, it was found that the bank customers' perception of the financial service quality for internet and mobile banking was high.Keywords: Internet Banking, Mobile Banking, Service Qualityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBankacılık sektöründe internet bankacılığı ve mobil bankacılık uygulamalarının finansal hizmet kalitesinin müşterileri tarafından değerlendirilmesi: Bankacılıkta bir uygulama
dc.title.alternativeEvaluation of the financial service quality of customer banking and mobile banking in the banking sector by the customers: An application in banking
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-13
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile banking
dc.subject.ytmRetail banking
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmFinancial services
dc.subject.ytmCustomer perception
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmElectronic banking
dc.identifier.yokid10232851
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537216
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess