Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Sema
dc.contributor.authorKekik, Haci Cemal
dc.date.accessioned2020-12-10T09:29:39Z
dc.date.available2020-12-10T09:29:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/233597
dc.description.abstractBu tez, Kayseri ilinin Yahyalı ve Tomarza ilçesinde yer alan Yatılı Bölge Ortaokulu öğrencilerinin bağlanma stilleri ve Tanrı Algısı ilişkisini incelemeyi amaçlamıştır. Araştırmanın genel hatlarını belirtecek olursak; giriş bölümünde araştırmanın konusu, problem, amaç, veri toplama araçları, varsayım, sınırlılıklar, kullanılan teknik ve metotlar yer almaktadır. Birinci bölümde araştırmanın teorik kısmına, bağlanma stilleri ve Tanrı Algısı ile ilgili literatür taranarak yer verilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde araştırmanın bulguları incelenmiş ve sonuç bölümünde bulgular değerlendirilmiştir.Araştırmanın örneklemini 12-16 yaş arasındaki 483 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada katılımcıların bağlanma stilleri hakkında veri toplamak için `Erken Ergenlerde Bağlanma Ölçeği` (Delen-Koçak,2003) kullanılmıştır. Katılımcıların Tanrı Algılarını belirlemek için `Tanrı Algısı Ölçeği` Güler (2007), kullanılmıştır. Kişisel özelliklere ilişkin bilgilerin toplanması içinse araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.000 istatistik paket programında analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde araştırmada gerekli görülen Tek Örneklem t-Testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelâsyon Analizi, Bağımsız Örneklem t Testi, Tek Yönlü ANOVA ve Tukey HSD testleri kullanılmıştır. Çalışmada bağlanma stilleri ve Tanrı Algısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada YBO öğrencilerinin cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailenin ekonomik geliri, kardeş sayıları, anne ve babanın sağ olup olmaması ve YBO' ya geliş sebeplerine göre bağlanma stillerinin anlamlı düzeyde fark gösterip göstermediği test edilmiştir. Ayrıca cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve ailenin ekonomik durumuna göre Tanrı Algısı arasında anlamlı bir fark olup olmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Bağlanma, Bağlanma Stilleri, Tanrı Algısı, Sevgi Yönelimli Tanrı Algısı, Korku Yönelimli Tanrı Algısı
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the attachment styles of YBO students in Yahyalı and Tomarza district of Kayseri in terms of various variables.If we look at the general outline of the research, the subject of the research, problem, purpose, data, collection tools, assumptions, limitations, techniques and methods used are included in the introduction.The first part, the theoretıcal part of the research is tried to be covered by searching literature about attachment styles and God Perception. The second part, the findings of the study were examined and the findings were evaluated in the conclusion section.The sample of the study consisted of 483 students age 12-16 years.In order to collect the data about the attachment styles of the participants, In order to collect data about the attachment styles of the participants, attachment scale in early adolescents (Delen-Koçak, 2003) was used. God Perception scale was used to determine the God Perceptions of the participants. Personal Information form developed by there searc her was used to collectin formation about personal characteristics. The data were analyzed in SPSS 22.000 statistical package program. Single Sample t-Test, Pearson Moments Correlation Analysis, Independent Sample t Test, OneWay ANOVA and Tukey HSD tests were used in the analysis of data.In this study, the relationship between attachment styles and God Perception was examined.We have observed wheather there is a significant difference in terms of gender, mom education level, father's education level, family economic, number of siblings, whether the mother and father are alive, reasons YBO arrival, of attachment styles.İn addition, it was examined whether there was a significant difference between the perception of God according to gender, mother education level, father education level and economic status of the family.Key Words: Attachment, Attachment Styles,God Perception, love oriented God Perception, fear oriented God Perceptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYatılı bölge ortaokulu öğrencilerinde bağlanma stilleri ve Tanrı algısı ilişkisi
dc.title.alternativeRelationship between attachment styles and perception of God in boarding regional secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-24
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRegional boarding secondary school
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmGod
dc.subject.ytmGod understanding
dc.subject.ytmBeliefs
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPerception of religion
dc.identifier.yokid10246068
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549323
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess