Show simple item record

dc.contributor.advisorToroslu, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorÖzer, Arif Görkem
dc.date.accessioned2020-12-10T09:29:31Z
dc.date.available2020-12-10T09:29:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/233489
dc.description.abstractÖneri sistemleri, e-ticaret uygulamalarının kullanıcılarına daha iyi önerilerde bulunmak adına geliştirilmektedir. Bu amaca ek olarak, e-ticaret uygulamaları, kullanıcılarına reklam göstermek ve belirli ürünlere indirim uygulamak adına öneri sistemlerinden yararlanmaktadır. Herhangi bir kullanıcıya bir ürün önermek her zaman için bir zorluk olmuştur, neyse ki bu zorluğu aşmak adına işbirlikçi filtreleme, birliktelik kuralı madenciliği gibi yöntemler ortaya atılmıştır. Bu yöntemler, esas olarak ürünlerin birlikte bulunmalarını incelemektedir. Bizim düşüncemize göre, farklı ürünler üzerindeki kullanıcı davranışları gizli anlamsal analiz yapılarak ortaya çıkarılmalıdır. Gizli anlamsal analiz bir metnin içeriğini anlamak için kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntemin alışveriş verileri üzerinde önerilerde bulunurken kullanılabileceğini düşünüyoruz. Bu tez çalışmasında kullanılan veriler çeşitli e-ticaret sitelerinde yapılan alışveriş işlemlerini içermektedir. Bu veriler kullanılarak farklı yöntemler ve ortaya atılan yöntem incelenmiş ve sonuçları da bu teze dahil edilmiştir.
dc.description.abstractRecommender systems are developed to provide better recommendations to users of e-commerce applications. In addition to this goal, e-commerce applications benefit from their recommender systems to show advertisements to users, apply discounts on specific items. The task of recommending an item to a user is always a challenge; luckily, there are many methods developed to complete this task such as collaborative filtering, association rule mining etc. These methods mainly look at the co-occurrence of items; however, we think that user behavior on different items should be extracted by doing latent semantic analysis on the data. Latent semantic analysis is used for understanding the context of a text, we think that it can be used for providing recommendations by processing transactional data. The data used throughout this thesis work consists of transactions made in various e-commerce companies. In this thesis work, existing methods and proposed recommendation methods are examined and recommendation results on this data are shown.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleRecommender system construction using latent semantic analysis and data mining methods on e-commerce data
dc.title.alternativeE-ticaret verisi üzerinde gizli anlamsal analiz ve veri madenciliği yöntemleri kullanılarak öneri sistemi geliştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-11
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10285265
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575396
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess