Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Mustafa Hilmi
dc.contributor.authorÖzhan, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-10T09:29:14Z
dc.date.available2020-12-10T09:29:14Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/233259
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, çalgı virtüözlerinin bestelemiş oldukları sözlü eserler ile çalgı virtüözü olmayan ve çoğunlukla sözlü eser besteleyen bestecilerin sözlü eserlerinde kullandıkları makam geçkileri ve usûlleri birbirleriyle karşılaştırmak ve virtüözlüğün bu eserlere farklı yansımalarının olup olmadığının ortaya çıkartılmasıdır.Araştırmanın örnekleminde Hacı Ârif BEY, Bimen ŞEN, Tanbûri Cemil BEY ve Yorgo BACANOS'un kürdilihicazkâr makamındaki sözlü eserleri incelenmiş ve ilgili eserlerde kullanılan usûl ve makam geçkileri birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Örnekleme alınan eserler kasıtlı örneklem yöntemiyle seçilmiştir.Araştırma, Türk Müziğinin sözlü eserlerinin bestelenmesinde makam kullanımı, geçkiler ve usûllerin eserlerde uygulanmasına katkı sağlayacak olması bakımından önemlidir.Araştırma için gerekli olan veriler, kaynak taraması yolu ile elde edilmiştir. Kaynak taramasında konu ile ilgili kitaplar, bilimsel yazılar ve tezler incelenmiş; internetten de kaynak tarama kapsamında yararlanılmıştır. Nitel araştırma tekniklerinin kullanıldığı bu araştırma sonucunda, dört bestecinin kullandıkları usûl ve makam geçkilerinin birbiriyle benzeyen veya farklı olan yönleri ve virtüöz bestecilerin müzik ve saz hâkimiyetlerinin eserlerde farklı yansımalarla belirleyici bulundukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kürdilihicazkâr, makam, usûl, geçki, besteci
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the transitions from one maqam to another and methods in the verbal works composed by the virtuosos and those composed by who is not a virtuouso, but is is a composer of verbal works and to discuss whether being a virtuoso has any impact on these works.In the research sample, the verbal works of Hacı Ârif BEY, Bimen ŞEN, Tanbûri Cemil BEY and Yorgo BACANOS composed in the maqam Kürdilihicazkâr have been analyzed and the tunes and maqam transitions in the respective works have been compared. The works have been selected by using puposive sampling method. The research has a significant contribution to the use of maqam, transitions and methods in the composition of verbal works in Turkish Music.The data required for the research has been obtained via literature review. The related books, academic texts and dissertations have been studied and the Internet has been used as a tool for the literature review. As a result of this qualitative study, it has been ascertained that both similar and different points of methods and maqams used by four composers and music and saz control of virtuosos are determinants in the works.Keywords: Kürdilihicazkâr, maqam, method, transition, composeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleHacı Arif Bey, Bimen Şen, Tanbûri Cemil Bey ve Yorgo Bacanos`un Kürdilihicazkâr makamındaki sözlü eserlerinin usûl ve geçki bakımından karşılaştırmalı analizi
dc.title.alternativeHaci Arif Bey, Bimen Şen, Tanb veri Cemil Bey and Yorgo Bacanos's literature analysis of the world of oral works
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-25
dc.contributor.departmentMüzik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10239654
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545722
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess