Akıllı tahta kullanımının müzik eğitiminin temel kazanımlarının gerçekleştirme yeterliliği üzerine öğrenci görüşleri
dc.contributor.advisor | Çelik, Serdar | |
dc.contributor.author | Alkaya, Ozan Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:29:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:29:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-10-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/233248 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, akıllı tahta kullanımının müzik eğitiminin temel kazanımlarını gerçekleştirme yeterliliği üzerine öğrenci görüşleriyle ilgili bir araştırma yapılmıştır. Öğrencilerin; müzik derslerinde müzik eğitiminin temel kazanımları olan: dinleme-söyleme, müziksel algı ve bilgilenme, müziksel yaratıcılık ve müzik kültürü kavramlarını öğretmenlerinin kullandığı akıllı tahta teknolojisiyle ilgili görüşlerini almak amaçlanmıştır. Bu amaçla; teknoloji, teknoloji ve eğitim, müzik eğitimi, müzik ve teknoloji, akıllı tahta, eğitimde akıllı tahtanın kullanımı, müzik eğitiminde akıllı tahtanın kullanımı ve müzik eğitiminin kazanımları ile ilgili bilgiler verilmiştir. Belirlenen sorular anket olarak düzenlenmiş ve uygulanmıştır. Öğrencilerden elde edilen veriler doğrultusunda sonuçlara ulaşılmış ve bu sonuçlardan hareketle verilere yönelik öneriler yazılmıştır. Yapılan bu araştırma sonucuna göre öğrencilerin görüşleri şu şekilde belirtilebilir; akıllı tahta kullanımına ders içinde yeteri kadar zaman ayrılmaması, müzik öğretmenlerine hizmet içi eğitimin verilmesi gerektiği, akıllı tahtada kullanılan uygulama ve programların yetersiz olması, akıllı tahtanın kullanımı çalgı becerisini geliştirmemesi, akıllı tahtadan şarkı dinletimi yapılmadığı, müziksel kavramlarda yetersiz olduğu, ritmik becerileri geliştirmediği, yazma becerilerini geliştirmediği, besteleme konusunda yol göstermediği, müziksel yaratıcılığı geliştirmediği, belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study the research has been done about student views on the efficient of smart board usage to realize the basic gains of music education. The purpose in this study is concepts of listening-singing, musical perception and information, musical creativity and music culture which are the basic achievements of music education in music lessons of the students this course is to get the opinions of the teachers about the smart board technology. In this study with this purpose; technology, technology and education, music education, music and technology, smart board, the use of smart board in education, the use of smart board in music education and the investments of music education are given.The questions were arranged and applied as a questionnaire.Based on the data obtained from the students, the results have been reached and suggestions have been written on the basis of these results.According to the results of this research, opinions of students can be stated as follows; smart board usage should not be devoted enough time in the course, in-service training should be given to music teachers, applications and programs used on smart board are insufficient, smart board use does not develop musical skills, music is not played from the smart board, musical concepts are insufficient, rhythmic and writing skills was not developed, smart board is not useful in composition, and it does not develop musical creativity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Akıllı tahta kullanımının müzik eğitiminin temel kazanımlarının gerçekleştirme yeterliliği üzerine öğrenci görüşleri | |
dc.title.alternative | Student opinions on the competence of using smart board to perform basic achievements of music education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-12 | |
dc.contributor.department | Müzik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.identifier.yokid | 10258418 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 560456 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |