Remodel
dc.contributor.advisor | Birsel, Selim | |
dc.contributor.author | Ceritoğlu, Erdoğan Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:29:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:29:02Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/233070 | |
dc.description.abstract | Bu tez mimarlık ve tasarımın ic? mekanı tek tiples?tirmesi ve onu tu?ketim u?ru?nu? haline getirmesi ile ilgili okulmalar ile yapılandırılmıs?tır. Modernitenin gu?nlu?k yas?amı mimarlık, tasarım ve sanat bag?lamında kontrol altına almasını tartıs?arak bas?lar. Kurt Shiwitters'ın Merzbau adlı eserini modernizme kars?ı bir bas?kaldırı referansı sayarak, mimari atıkların sanat bag?lamında kullanılmasını inceler. Tarihi bir giris?ten sonra, ic? mekan mimarisine ait ins?aat atıg?ı niteleg?indeki parc?aların sanat eserlerine malzeme ve konu oldug?u o?rneklere odaklanarak devam eder. Teorik yapılandırmanın ardından, ilk olarak o?ncu? bir deneme c?alıs?ması o?zellig?indeki Kapılar, sonra bu tezin s?elillendiren bas?lıca aras?tırma ve tartıs?ma konusu Evci projesi; Sanat eseri kendi bag?lamında su?rdu?ru?lebilir olabilir mi? I?zleyici sanat u?retimine katılabilir mi ya da sanat eserinin bir parc?ası olabilir mi? gibi sorulara cevap aramaktadır. Son bo?lu?mde bu soruların cevapları dog?rultusunda yapılan c?ıkarımların ıs?ıg?ında, yapısal mimari atıkların toplandıg?ı hurdalıkları konu alan bir projenin olasıklarından bahsedilmektedir. | |
dc.description.abstract | This thesis is about work constructed with a reading of standardization and consumerism within architecture and design in domestic environment. It starts with how modernity takes over everyday life through architecture, design and art. Referring to Merzbau by Kurt Schwitters as an artistic rupture to modernism, various patterns of architectural waste used in the context of art are being explored. After a brief historical prologue, it focused on art work which are the revalue of refusal found architectural elements of the home environment. Moving on from this theoretical frame work, first primary tryout called Kapılar (Doors) and subsequently the major work called Evci is discussed looking for answers to some questions: Can an art project be sustainable also in its context? Can the audience be included to participate in the production of art or actually be a part of that piece of art? In the light of these explorations the possibilities of a future project based on constructional junkyards are going to be mentioned. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Remodel | |
dc.title.alternative | Tadilat | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Furniture | |
dc.subject.ytm | Personalization | |
dc.subject.ytm | Sustainability | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Wastes | |
dc.identifier.yokid | 422883 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 313345 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |