Show simple item record

dc.contributor.advisorBirsel, Selim
dc.contributor.authorErk, Didem
dc.date.accessioned2020-12-10T09:29:00Z
dc.date.available2020-12-10T09:29:00Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/233060
dc.description.abstractBu tez anlam, dil ve hafıza kavramları etrafında şekillenen, son iki yılda ürettiğim işlerin bir okumasını amaçlamaktadır. Bu çalışmada sınırın rolü, anlam bağlamında dil ve beden açısından incelenmiştir. Bu kavramların problematiği ifade edilirken, `ben' ve `diğeri' arasındaki sınırı odak noktam olarak ele aldım. Bu ifadeye göre, temsili olanın yokluğun bir izi olması ve yazma, konuşma, eylemleri üzerinden anımsamanın imkansızlığı değerlendirilmiştir.Bu sergideki çalışmalarım, bilginin bedenleşmesini kişinin fiziksel bedeniyle bağlantı olarak bir eleştiri önermektedir. Geçicilik ve ?abjekt? terimleriyle, arada olmanın yani ne içeride ne dışarıda olamama durumunu tartışmaktadır.Metnin ilk bölümünde, teorik altyapı incelenmektedir. İkinci olarak benzer eğilimlere sahip ve ilham kaynağı olan sanatçılar tartışılmaktadır. Son olarak ise, ilk ve ikinci bölümde incelenen kavramsal ve sanatsal çerçeve etrafında çalışmalarım incelenmektedir.Anahtar Kelimeler: Sınır, iz, anlam, geçicilik, vücut, dil, hafıza
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to suggest a reading of my works, which I produced in two years, around the concepts of meaning, language and memory. In this study, the role of boundary is examined in terms of language, body and their interrelation on the basis of meaning. While articulating the problematics of these conceptions, I considered the borderline between the self and the Other as my focal point. Related with this statement, I am concerned on the issues of re-presentation as a trace of absence and impossibility to recall through writing and speaking.In the exhibition, IFEELIAMEATINGMEMORIES, the projects I produced assume a critique of body of knowledge in relation to physical body of oneself. By implication of the terms, ephemerality and abject, they possibly argue the state of being in between, neither being outside nor being inside.Chapter 1 examines the theoretical substructure that I evaluate my art practice; Chapter 2, the artists with similar affinities who inspired me; Chapter 3, analyses my works in terms of the theoretical and artistic framework as set out in Chapter 1 and Chapter 2.Keywords: Boundary, trace, meaning, ephemerality, body, language, memoryen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleIfeelia meating memories
dc.title.alternativeSanki anıları yiyorum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArtists
dc.subject.ytmLanguage
dc.subject.ytmMemory
dc.subject.ytmMeaning
dc.subject.ytmExhibitions
dc.subject.ytmExistence
dc.identifier.yokid423897
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid310834
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess