Destruction of living spaces: 3D digital origami for children between 7-12
dc.contributor.advisor | Wong, Yoong Wah Alex | |
dc.contributor.author | Demirel, Candaş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:28:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:28:56Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/233009 | |
dc.description.abstract | Çevresel sorunlar hakkında 7-12 yaş arası çocuklarını bilgilendirmek amacı ile yapılan bu projede çocukların ilgisini çekebilmek için değişik bir görsel yol aranmıştır. Bu araştırmanın sonucunda görsel sunum şekli olarak origami belirlenmiş ve origami modelleri dijital olarak 3 boyutlu ortamda hazırlanmış, poster ve animasyonlarda kullanılmıştır. Animasyonlarda çevre problemleri dile getirilirken posterlerde bu problemlerle ilgili pratik çözümler sunulmuş ve geri dönüşümün önemi vurgulanmıştır.Proje kapsamında yapılmış olan işler bir çocuk psikoloğuna gösterilerek fikir alınmış ve çocukların ilgisinin daha fazla nasıl çekileceği araştırılmıştır. Proje araştırmaları kapsamında benzer hedef kitleleri olan dijital origami işleri incelenmiş ve başarıları göz önüne alınmıştır.Oluşturulan tüm işler bir dijital arayüzde toplanmış ve kullanıcı çocukların dikkatini çekebilmek için değişik eğlendirici öğeler eşliğinde sunulmuştur.Proje sonucunda oluşan işler SEV Özel Üsküdar İlköğretim Okulu Çevre Kulübü öğrencilerine sunulmuş ve fikirleri kaydedilmiştir.Bu proje geleceğin teminatı olan çocuklara çevre bilincini hatırlatmak ve dikkat edebilecekleri pratik çözümler sunmak için geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Origami, Çocuklar, Çevre | |
dc.description.abstract | A different visual representation was pursued in this project which was aimed to catch children aged between 7-12 attention to the problems of the environment. In the light of this research origami was selected as visual medium and origami models have been crafted in 3D format digitally and have been used in posters and animations. While problems of nature were expressed in the animations, practical solutions are given in the posters and importance of recycling was highlighted.Works have been done in the project have been shown to a child psychologist and ways to catch children attention have been asked. In the scope of the project digital origami works with similar target groups and their successes have been analyzed.All the works created were collected in a digital interface and presented with aditional elements to catch children attention.Final works of the project were presented to the members of SEV Üsküdar İlköğretim Okulu Environment Club and their responses were noted.This project was created to remind environmental consciousness and practical solutions for the children who are future of our world.Keywords: Origami, Children, Environment | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Destruction of living spaces: 3D digital origami for children between 7-12 | |
dc.title.alternative | Yaşam alanlarının yok olması: 7-12 yaş arası çocuklar için 3B dijital origami | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Living spaces | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Paper make techique | |
dc.subject.ytm | Environmental protection | |
dc.identifier.yokid | 425957 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 310839 | |
dc.description.pages | 38 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |