Show simple item record

dc.contributor.advisorİnceoğlu, Ali Fırat
dc.contributor.authorOkçuoğlu, Dilan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:28:55Z
dc.date.available2020-12-10T09:28:55Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232998
dc.description.abstractBu tezde tek bir firma için optimal `telif hakkı koruma` seviyesi çalışılmıştır. İki farklı piyasa modeli ele alınmıştır: Tekelci piyasa ve 2 firmalı (düopol) Cournot rekabet modeli. Cournot rekabet modeli de kendi içinde 2 ayrı başlıkta incelenmiştir: Koruma uygulamasının maliyetli ve maliyetsiz oluşu. Potansiyel bir rakibin olmadığı tekel için optimal seviye tam koruma iken rekabet ortamında ve yeterince yüksek sabit maliyet değerleri için tekelci piyasa seviyesinin altında bir koruma uygulanacaktır. Ayrıca uygulamanın maliyetli olduğu durumda rekabetin daha güçlü olduğu gösterilmiştir.Anahtar Kelimeler: telif hakkı koruma, dijital ürün, korsan kullanımı, Cournot rekabet
dc.description.abstractThis thesis studies the optimal copyright protection level for a single firm. We consider two market settings: monopoly and duopoly under Cournot competition. We also analyze the optimal the optimal level in Cournot setting in two subsections: with and without a cost of implementing protection. The optimal level for the monopolist without any potential competitors is full protection. Under competition, for sufficiently high fixed cost values, the monopolist firm chooses a level which is below the monopoly setting. We also show that with implementation costs, competition is stronger.Keywords: copyright protection, digital product, piracy, Cournot competitionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDigital product piracy and competition
dc.title.alternativeDijital ürünlerin korsan kullanımı ve rekabet
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCournot Model
dc.subject.ytmDigital technology
dc.subject.ytmUsage right
dc.subject.ytmDigital products
dc.subject.ytmCopyrights
dc.subject.ytmDigital media
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmImplications
dc.subject.ytmDigital plagiarism
dc.identifier.yokid395551
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid310846
dc.description.pages36
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess