Show simple item record

dc.contributor.advisorParla, Ayşe
dc.contributor.authorNorcross, Lindsey
dc.date.accessioned2020-12-10T09:28:43Z
dc.date.available2020-12-10T09:28:43Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232833
dc.description.abstractİstanbul'da bulunan seçkin bir özel lise olan Robert Koleji, Türk toplumu içerisinde bir efsane halini almış olan, ülkedeki en prestijli ve en pahalı eğitim kurumlarından biri olarak gösterilen bir okuldur. Her yıl on binlerce Türk genci bu koleje girmeye çalışmaktadır, bunlardan sadece 200'ü başarılı olabilecektir. Bu çalışmada, Robert Koleji mezunlarının, Robert Koleji'ne atfettikleri `kıyas kabul etmezlik` özelliğini, okulu ve kendi kimliklerini korumak için nasıl kullandıkları incelenmiştir. Ayrıca, Robert Kolejlilerin, okulun kurumsal mirasını ne şekilde kendi kimliklerinin esası olarak kabul ettikleri, ve bu mirası dışarıda sosyal veya kültürel sermaye olarak nasıl temsil ettikleri araştırılmıştır. Bunları yapabilmek adına, Bourdieu tarafından hatları çizilen `sermaye çeşitleri` teorik temel olarak alınmış, Goffman'ın sosyal etkileşim analizi ise okulun mezunlarının görüşmeler sırasında sundukları Robert Koleji resmi ve kimliğinin müşterekçe kabul edilen bir Robert Koleji `efsanesi`nin varlığına ne kadar dayandığını araştırmak için kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Robert Koleji, itibar, eğitim, statü, kültürel sermaye, sosyal sermaye
dc.description.abstractRobert College, an elite private high school in Istanbul, has become a legend within Turkish society, often being cited as one of the most prestigious, most expensive educational institution in the country. Every year, tens of thousands of Turkish teenagers attempt to enter the school; approximately 200 will be accepted.The present study will examine how the position of incomparability attributed to Robert College is employed by former students as a defense against challenges to both the school itself and their own identity. I will also explore the issue of how Robert College students' perception of the institutional legacy is internalized as constitutive of their own identity and outwardly represented as a source of social or cultural capital. In order to do so, I will take as a theoretical background the types of capital outlined by Bourdieu and I will use the social interaction analysis of Goffman to examine the way in which the presentation of the school and identity performed by former students during interviews depends on or refers to a shared knowledge/acknowledgement of what alumni consider to be Robert College's 'legendary' reputation.Keywords: Robert College, reputation, education, cultural capital, social capitalen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIn good company: The incomparable legend of Robert College
dc.title.alternativeBenzerler arasında: Robert Koleji'nin kıyas kabul etmez efsanesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKültürel Çalışmalar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial capital
dc.subject.ytmRobert College
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmCultural capital
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmStatus
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid439620
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350704
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess