In good company: The incomparable legend of Robert College
dc.contributor.advisor | Parla, Ayşe | |
dc.contributor.author | Norcross, Lindsey | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:28:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:28:43Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232833 | |
dc.description.abstract | İstanbul'da bulunan seçkin bir özel lise olan Robert Koleji, Türk toplumu içerisinde bir efsane halini almış olan, ülkedeki en prestijli ve en pahalı eğitim kurumlarından biri olarak gösterilen bir okuldur. Her yıl on binlerce Türk genci bu koleje girmeye çalışmaktadır, bunlardan sadece 200'ü başarılı olabilecektir. Bu çalışmada, Robert Koleji mezunlarının, Robert Koleji'ne atfettikleri `kıyas kabul etmezlik` özelliğini, okulu ve kendi kimliklerini korumak için nasıl kullandıkları incelenmiştir. Ayrıca, Robert Kolejlilerin, okulun kurumsal mirasını ne şekilde kendi kimliklerinin esası olarak kabul ettikleri, ve bu mirası dışarıda sosyal veya kültürel sermaye olarak nasıl temsil ettikleri araştırılmıştır. Bunları yapabilmek adına, Bourdieu tarafından hatları çizilen `sermaye çeşitleri` teorik temel olarak alınmış, Goffman'ın sosyal etkileşim analizi ise okulun mezunlarının görüşmeler sırasında sundukları Robert Koleji resmi ve kimliğinin müşterekçe kabul edilen bir Robert Koleji `efsanesi`nin varlığına ne kadar dayandığını araştırmak için kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Robert Koleji, itibar, eğitim, statü, kültürel sermaye, sosyal sermaye | |
dc.description.abstract | Robert College, an elite private high school in Istanbul, has become a legend within Turkish society, often being cited as one of the most prestigious, most expensive educational institution in the country. Every year, tens of thousands of Turkish teenagers attempt to enter the school; approximately 200 will be accepted.The present study will examine how the position of incomparability attributed to Robert College is employed by former students as a defense against challenges to both the school itself and their own identity. I will also explore the issue of how Robert College students' perception of the institutional legacy is internalized as constitutive of their own identity and outwardly represented as a source of social or cultural capital. In order to do so, I will take as a theoretical background the types of capital outlined by Bourdieu and I will use the social interaction analysis of Goffman to examine the way in which the presentation of the school and identity performed by former students during interviews depends on or refers to a shared knowledge/acknowledgement of what alumni consider to be Robert College's 'legendary' reputation.Keywords: Robert College, reputation, education, cultural capital, social capital | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | In good company: The incomparable legend of Robert College | |
dc.title.alternative | Benzerler arasında: Robert Koleji'nin kıyas kabul etmez efsanesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kültürel Çalışmalar Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social capital | |
dc.subject.ytm | Robert College | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Cultural capital | |
dc.subject.ytm | Reputation | |
dc.subject.ytm | Status | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 439620 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350704 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |