Show simple item record

dc.contributor.advisorGermen, Murat
dc.contributor.authorKaraoysal, Korhan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:28:34Z
dc.date.available2020-12-10T09:28:34Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232720
dc.description.abstractOtomobiller, endüstri devriminin ilk yıllarından beri artmakta olan taşıma ve hızihtiyacını karşılamışlardır. Bugün de hala en önemli ve en yaygın kişisel ulaşım aracıdırlar. Kişisel düzeyde bir hareket özgürlüğü sunmanın yanısıra, sürücülerine kamusal alanda, adeta ev ortamının güvenliği ve konforunu sağlarlar.Aynı zamanda sürücülerinin kimliklerini temsil ederler, böylelikle trafiğin diğer katılımcıları, sürücülerle bu temsil üzerinden etkileşime geçerler. Adeta vücudu kaplayan ikinci bir deri gibi otomobiller kişiliğin bir yansıması olarak işlev görürler.Statü ve kimlik sembolüdürler.Bu çalışma modifiye edilmiş otomobiller ve sahiplerini konu alan bir serisininplan metni niteliğini taşımaktadır. Sözkonusu fotoğraf serisi için bir çerçeve sunmak amacıyla kitle tüketim kültürü üzerine teorileri ve hem sembol hem de ürün olarak otomobilleri ele almaktadır.
dc.description.abstractAutomobiles, since the early years of industrial revolution, have satisfied theincreasing need of transportation and speed. Even today they still are the most importantand common transportation vehicles for the personal needs. They give the freedom ofmobility on an individual level. They cover the driver in the public space giving him/herconfidence and the comfort of a home.But they also represent driver's identity, so the other participants of the trafficinteract with the driver through this image represented. Like a second skin over drivers'bodies, automobiles also serve as a form of reflection of the self; they are symbols ofstatus and identity.This study is an extended proposal to a photographic series consists of portraitsof customized automobile owners with their vehicles. It provides a framework for thephotographic work and aims to summarize social theories on mass consumer culture andstudies that describe automobile both as a symbol and as a commodity.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleA reaction to the constructed identities of consumerism and mass production: Car customization as a medium for self expression
dc.title.alternativeKitlesel üretimin kurgulanmış kimliklerine bir tepki: Kişisel bir ifade biçimi olarak otomobil modifikasyonları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGörsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmConsumerism
dc.subject.ytmMass production
dc.subject.ytmModification
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmAutomobile
dc.subject.ytmPersonalization
dc.identifier.yokid442280
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid384639
dc.description.pages58
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess