A reaction to the constructed identities of consumerism and mass production: Car customization as a medium for self expression
dc.contributor.advisor | Germen, Murat | |
dc.contributor.author | Karaoysal, Korhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:28:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:28:34Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232720 | |
dc.description.abstract | Otomobiller, endüstri devriminin ilk yıllarından beri artmakta olan taşıma ve hızihtiyacını karşılamışlardır. Bugün de hala en önemli ve en yaygın kişisel ulaşım aracıdırlar. Kişisel düzeyde bir hareket özgürlüğü sunmanın yanısıra, sürücülerine kamusal alanda, adeta ev ortamının güvenliği ve konforunu sağlarlar.Aynı zamanda sürücülerinin kimliklerini temsil ederler, böylelikle trafiğin diğer katılımcıları, sürücülerle bu temsil üzerinden etkileşime geçerler. Adeta vücudu kaplayan ikinci bir deri gibi otomobiller kişiliğin bir yansıması olarak işlev görürler.Statü ve kimlik sembolüdürler.Bu çalışma modifiye edilmiş otomobiller ve sahiplerini konu alan bir serisininplan metni niteliğini taşımaktadır. Sözkonusu fotoğraf serisi için bir çerçeve sunmak amacıyla kitle tüketim kültürü üzerine teorileri ve hem sembol hem de ürün olarak otomobilleri ele almaktadır. | |
dc.description.abstract | Automobiles, since the early years of industrial revolution, have satisfied theincreasing need of transportation and speed. Even today they still are the most importantand common transportation vehicles for the personal needs. They give the freedom ofmobility on an individual level. They cover the driver in the public space giving him/herconfidence and the comfort of a home.But they also represent driver's identity, so the other participants of the trafficinteract with the driver through this image represented. Like a second skin over drivers'bodies, automobiles also serve as a form of reflection of the self; they are symbols ofstatus and identity.This study is an extended proposal to a photographic series consists of portraitsof customized automobile owners with their vehicles. It provides a framework for thephotographic work and aims to summarize social theories on mass consumer culture andstudies that describe automobile both as a symbol and as a commodity. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | A reaction to the constructed identities of consumerism and mass production: Car customization as a medium for self expression | |
dc.title.alternative | Kitlesel üretimin kurgulanmış kimliklerine bir tepki: Kişisel bir ifade biçimi olarak otomobil modifikasyonları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Consumerism | |
dc.subject.ytm | Mass production | |
dc.subject.ytm | Modification | |
dc.subject.ytm | Consumption culture | |
dc.subject.ytm | Automobile | |
dc.subject.ytm | Personalization | |
dc.identifier.yokid | 442280 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384639 | |
dc.description.pages | 58 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |