Show simple item record

dc.contributor.advisorAltınay, Ayşegül
dc.contributor.authorEnsari, Dilşah Pinar
dc.date.accessioned2020-12-10T09:28:33Z
dc.date.available2020-12-10T09:28:33Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232707
dc.description.abstractBu tez İstanbul'daki Kürt kadın üniversite öğrencilerinin eğitim ve siyasetin kavşağında politik öznelliklerini kurma biçimlerini incelemektedir. Derinlemesine mülakatlar ve katılımcı gözlem ışığında şekillenen bu çalışma, Kürt kadın öğrencilerin deneyimlerinin iki önemli çehresini analiz eder. Bu deneyimlerden ilki Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da kadınların eğitime erişimini engelleyen baskıcı mekanizmalara ilişkindir. Bu tez, etnisite, toplumsal cinsiyet ve sınıf dinamiklerinin kesişimselliğinin bölgedeki Kürt kadınlarının eğitim olanaklarını nasıl kısıtladığını, onların da bu kısıtlamalar karşısında ne tür stratejiler geliştirdiklerini incelemektedir. . İkinci olarak ise Kürt kadın üniversite öğrencilerinin İstanbul'daki eğitim deneyimlerinin nasıl şekillendiği tartışılmakta, üniversite öğrencileri olarak İstanbul'daki tecrübelerinin onları sadece şehirdeki diğer Kürt kadınlarından ayrıştırmakla kalmayıp, aynı zamanda şehirde politikleşme biçimlerini de belirlediği gösterilmektedir. Bu öğrencilerin politik öznellikleri etnisite ve toplumsal cinsiyet kesişimselliği tarafından şekillenmektedir. Geleneksel siyasete karşı olumsuz yaklaşımları ve Türkiye'de Kürt kimlik taleplerine ilişkin muhalif siyasetin gittikçe daha fazla suç olarak kabul edilmesi onları politik kaygı ve taleplerini yeni ve bireyselleşmiş politika biçimleriyle ifade etmeye yönlendirmektedir. Bu tez, Kürt kadın öğrencilerin kendilerini eğitim ve siyaset arasında bir pazarlık yapma durumunda bulduklarını, ancak bunlardan birini seçmek yerine ikisini birbirine değişik biçimlerde entegre ettiklerini iddia etmektedir. Kürt kadın öğrencilerin tecrübeleri, sadece kadınların eğitimi sorunsalının değil, aynı zamanda etnisite ve toplumsal cinsiyet siyasetinin ve Türkiye'de eğitim ve siyaset arasındaki çetrefil ilişkinin yeniden düşünülmesi için bir alan açmakta, Kürt politik öznelliklerinin kurulma süreçlerinin tüm katmanları ve boyutlarıyla incelenmesinin önemine işaret etmektedir.Anahtar Sözcükler: etnisite, toplumsal cinsiyet, politik öznellik, eğitim, kesişimsellik
dc.description.abstractThis thesis explores the ways in which Kurdish women students in İstanbul have constructed their political subjectivities at the crossroads of education and politics. Based on in-depth interviews and participant observation, the study analyzes two crucial dimensions of Kurdish women students' experiences. First is related with the oppressive mechanisms in Eastern and Southeastern Anatolia which impede women's access to education. This thesis analyzes the intersecting dynamics of ethnicity, gender and class that limit Kurdish women's educational opportunities in the region, and the distinctive strategies they use to struggle against them. Secondly, as university students, their experiences in the city do not only distinguish them from other Kurdish women in İstanbul, but also shape the ways in which they politicize in the city. Their political subjectivities are shaped at the intersections of ethnicity and gender. Their negative approach to traditional politics and the increasing criminalization of dissident politics in Turkey with respect to Kurdish identity demands lead them to articulate their political concerns and demands in new political forms. I argue that Kurdish women students find themselves in a condition of bargaining between education and political engagement, and instead of choosing one, they integrate them with each other in various forms. Experiences of Kurdish women students open up a space to rethink women's education problem, the politics of ethnicity and gender, as well as the intricate relationship between education and politics in contemporary Turkey, and highlight the need to understand the complex ways in which Kurdish political subjectivities are formed.Keywords: ethnicity, gender, political subjectivity, education, intersectionalityen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAntropolojitr_TR
dc.subjectAnthropologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAt the crossroads of education and politics: Kurdish women students in Istanbul
dc.title.alternativeEğitim ve siyasetin kavşağında: İstanbul'da okuyan Kürt kadın öğrenciler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKültürel Çalışmalar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmPolitics
dc.subject.ytmSubjectivity
dc.subject.ytmKurdish
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmGirl students
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEthnicity
dc.identifier.yokid442006
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350706
dc.description.pages228
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess